Allemaal aan de bal

Alle leden van Rotaryclub Hengelo-Driene steken hun handen uit de mouwen tijdens het jaarlijkse Heutink ICT Rotary Streetsoccertoernooi dat rond eind januari plaatsvindt. Het toernooi is bedoeld voor leerlingen van groep 6, 7 en 8 en wordt gekoppeld aan een goed doel: het Jeugdsportfonds Hengelo-Borne. Ook leden van Rotaryclub Hengelo-Centrum helpen bij de organisatie. Ruim 600 kinderen, verdeeld over 117 teams, rennen zich de benen uit het lijf om de finale te bereiken.

Jeugdsportfonds laat alle kinderen sporten

Rotaryclub Hengelo-Driene organiseert het sportspektakel in samenwerking met Hengelo Sport en studenten Sport en Bewegen van het ROC Twente Sport. Fairplay staat hierbij voorop. Door middel van sponsoring wordt geld ingezameld voor het Jeugdsportfonds: een fonds om kinderen tussen de 4 en 18 jaar uit minderbedeelde gezinnen ook de kans te geven om te sporten. Het Jeugdsportfonds betaalt de contributie en eventueel de benodigde materialen. Hengelose bedrijven steunen het toernooi financieel of in natura. Tijdens de wedstrijden kunnen de kinderen de bidon die ze hebben gekregen, vullen met kraanwatertappunten van Join-the-Pipe.

rotaryclub-hengelo-driene-streetsoccer-2 rotaryclub-hengelo-driene-streetsoccer-1 rotaryclub-hengelo-driene-streetsoccer-3

Lees meer overRotary Club Hengelo (O.)-Driene