Ecowal voor de kleinsten

rotaryclub-rotterdam-alexander-bos-2Het Kralingse Bos is de achtertuin van Rotaryclub Rotterdam Alexander: de club heeft er in een accommodatie haar bijeenkomsten. Elk jaar helpen zo’n twintig leden een ochtend de vaste beheersgroep van het bos. Er wordt gekapt, gezaagd, gesnoeid en opgeruimd. Zwerfhout wordt verzameld. Tijdens zo’n snoeidag worden ook zogenaamde ecowallen gebouwd, die beschutting bieden aan vogels en andere kleine dieren. Elk jaar wordt de beheersgroep ook gesteund met de overhandiging van een gift voor gereedschap of vogelkasten.
Rotaryclub Rotterdam Alexander is een gemengde club, met relatief jonge leden. Enige tijd geleden heeft de club haar service-koers meer gericht op het dienen van de naaste omgeving met kennis en inzet. De komende tijd ondersteunt de club op deze wijze ook de ontwikkeling van de twee historische molens aan de Kralingse Plas.

Lees hier meer overop deze website