Fietshulp

Slechts tien procent van de driehonderd mensen die wekelijks in ons land getroffen wordt door een hartstilstand, overleeft dit als geen hulp wordt geboden. Wanneer direct wordt begonnen met reanimatie met behulp van een AED, stijgt de overlevingskans van het slachtoffer naar zeventig procent. Een fiets met defibrillator kon met hulp van Rotaryclub Bodegraven aangeschaft worden voor het lokale Rode Kruis.

Lokale samenwerking

De financiering van de fiets met reanimatie-apparaat (de eerste van meerdere) werd mogelijk gemaakt door een feestelijke benefietavond in samenwerking met alle plaatselijke serviceclubs uit Bodegraven. De deelnemers zetten hun netwerk in om avond tot een groot succes te maken. De overbuurman regelde de ingrediënten voor het diner, de bevriende restaurateur maakte er een heerlijke maaltijd van, het hardloopmaatje nam zijn band mee en de nabije programmeur zette met hulp van een professionele veilingmeester een veiling platform in elkaar. De samenwerking tussen de lokale clubs blijft om meer mogelijk te maken.

Lees meer overRotary Club Bodegraven