RC Hattem Heerde in de weer bij de woonzorgcentra

Schrijnend vonden de leden van Rotaryclub Hattem-Heerde het, dat de ouderen in de woonzorgcentra het al zo’n lange periode moesten stellen zonder bezoek van hun kinderen en kleinkinderen. Hoe lief en zorgzaam de medewerkers van de woonzorgcentra ook zijn, juist in deze zware tijd, waarin het coronavirus met name in Heerde ongekend hard had toegeslagen, heb je als oudere behoefte aan een troostend woord van je eigen familieleden. Het fysieke contact was niet mogelijk, maar een gesprekje met de familie moest toch geregeld kunnen worden.

Daarom sloegen de leden van Rotaryclub Hattem-Heerde de handen ineen en werden er in overleg met de woonzorgcentra in Heerde 3 praathuizen gecreeerd. Bij twee woonzorgcentra, t.w. Hanzeheerd Brinkhoven en Rehoboth werden in daarvoor geschikte ruimtes wanden geplaatst met een raam en een deur inclusief een spreek/luisterinstallatie.

Voor Hofje Wendakker toverden de Rotaryleden tijdens een gezamenlijke klusweek een uitgewoonde containerunit om tot een prachtig praathuis. Het jaarthema van de Rotaryclub “in beweging” kreeg op deze manier een waardevolle invulling.