IMC Weekend school

Kent u misschien een ingenieur?

Heleen Terwijn deed onderzoek in Amsterdam-Zuidoost naar motivatie van leerlingen in het basisonderwijs en ontdekte dat de kinderen dan wel op school zaten om te leren voor later, maar dat niemand hen liet zien wat later nou eigenlijk is.

Nu maken meer dan 1.000 nieuwsgierige jongeren van 10 tot 14 jaar uit achterstandswijken drie jaar lang iedere zondag kennis met vakken als Geneeskunde, Techniek, Recht, Beeldende Kunst en de vele beroepen die daarbij horen. De gastdocenten, enthousiaste professionals uit talloze beroepsvelden, geven les op vrijwillige basis.

Rotaryclub Amsterdam-Nieuwendam ondersteunt de organisatie en de leerlingen onder andere met het geven van gastlessen en het inzamelen van geld voor speciale projecten.

Met het jaarlijkse golftoernooi hebben 18 teams uit Amsterdam Noord ruim €4750 opgehaald voor de finaciering van de Masterclasses. Dit jaar was het golftoernooi een nightgolf met oplichtende ballen. Al met al een sfeervol en goed evenement. De directrice van IMC weekendschool was aanwezig.