Indianendag voor kinderen met een beperking

Op zaterdag 14 september was Rotaryclub Hillegom-Lisse te gast bij stichting Puntenburg in Lisse, waar zij gezamenlijk met vrijwilligers van Puntenburg een indianendag organiseerden voor kinderen met een beperking. De dag kreeg een extra feestelijk tintje, doordat de burgemeester van Lisse de dag officieel opende. Daarna werd het startsein gegeven voor een spelletjesmiddag in Western stijl.

De kinderen kregen, samen met eigen kinderen van Rotary leden, een zestal spellen voorgeschoteld. Ze mochten een kralenslinger rijgen, die ze even later mochten bevestigen aan de manen van speciaal daarvoor getrainde paarden. Verder mochten ze een spannend verhaal oplossen door in het bos met verrekijkers te zoeken naar vlaggen. Ook stapelden ze totempaal en deden ze mee aan een strobalenrace met skippyballen. Dan was er ook nog een echte tipi tent waar de vrijwilligers een mooi indianenverhaal vertelden.

Als afsluiting gaven de vrijwilligers een demonstratie met twee paarden van de stichting. Zij lieten zien hoe zij deze paarden trainen voor het werken met kinderen met een beperking. De kinderen keken ademloos toe hoe deze paarden zich totaal niet lieten afleiden door een stuiterende bal, een ronddraaiende zweep of een open geklapte parasol. Aan de lachende gezichten kon je aflezen dat de kinderen hebben genoten van deze dag.