Intercultureel dineren

rotaryclub-oudewater-intercultureel-dinerenEen mooie mix van culturen schoof aan tijdens een uniek sponsordiner op initiatief van Rotaryclub Oudewater en de stichting Krimpenerwaard Intercultureel (KIC). Het diner voor en door vluchtelingen was niet alleen bedoeld om geld op te halen voor onder meer zwemlessen voor vluchtelingenvrouwen, maar ook om diverse culturen met elkaar kennis te laten maken. Tien vrouwelijke, voormalig vluchtelingen waren bereid gevonden om gerechten te maken uit hun land van herkomst, onder leiding van lokale chef-kok Bob de Jong die op vrijwillige basis het team aanstuurde. Er werden gerechten geserveerd uit Syrië, Afghanistan, Somalië en China (Oeigoeren). Onder de vluchtelingen en andere genodigden (uit het bedrijfsleven, leden van diverse Rotaryclubs en vrienden) uit de omgeving Oudewater, Haastrecht, Gouda en daarbuiten ontstonden interessante gesprekken over de verschillende culturen, gebruiken, muziek en de gerechten.

Lees meer overRotary Club Oudewater