De sociaalste kerstmarkt van Amsterdam 2019

RC Amsterdam Blauw organiseert op 11 december van 14.30 - 18.30 uur, op het terrein van Bokdekorverweg 4, Amsterdam een gezellige Kerstmarkt samen met Stichting SINA en de Voedselbank Amsterdam.
Er worden 1000 bezoekers verwacht. Dit zijn veelal Amsterdammers die onder de armoedegrens leven. Zij zijn al bekend met SINA bijvoorbeeld door hun deelname aan de Voedselbank, het maatjesproject, of praktijkstages in hun eigen buurt. Deze middag is er gezelligheid, lekkers en kado's ook voor deze doelgroep.
RC Amsterdam Blauw heeft in aanloop hiervan reeds op 23 november kadootjes ingezameld. Leden hebben een dag lang winkelend publiek in Amsterdam Oost gevraagd om een bijdrage te leveren in de vorm van een extra aankoop.
Tijdens de kerstmarkt zullen onder meer deze kanootjes uitgedeeld worden aan de bezoekers van de markt.
Ook zullen de leden van Blauw kramen bemensen, zoals de oliebollenkraam, en helpen om diverse activiteiten te organiseren.

Aanvullend hierop is een doneeractie gestart, die oa op sociale media wordt gedeeld:

Geld inzamelen | Doneeractie.nl

Doel is om hiermee voor 17 december nog eens € 5000,- op te halen.

Deze activiteiten zijn onderdeel van een langdurige samenwerking tussen RC Amsterdam Blauw en SINA.