Speciale #lockdownmok voor laatste loodjes binnentuin Medisch Spectrum Twente

Met de speciale #lockdownmok steun je de zorg. Dit initiatief van RC Enschede maakt het mede mogelijk om een veilige binnentuin bij het MST te realiseren waar patiënten van de buitenlucht kunnen genieten. Deze tuin wordt momenteel aangelegd en zal van een paviljoen worden voorzien waardoor ook herstellende IC-patiënten hier kunnen zijn. Voor de laatste loodjes komt men een bedrag tekort van € 20.000,- voor onder meer de verwarming van het paviljoen en de verlichting van de tuin. Kunstenaar Rineke Engwerda heeft geïnspireerd op de coronacrisis een viertal mokken ontworpen voor dit doel. Deze ontwerpen staan symbool voor de bijzondere tijd van thuiswerken, afstand houden, voor elkaar zorgen en digitaal verbonden blijven.

“Het zijn de kleine dingen die een groot verschil kunnen maken, daarom zijn wij met onze club gaan kijken waar behoefte is aan hulp. Ons clublid Jeroen van Vugt, neuroloog in het MST, wist dat er bij het MST nog een tekort was voor de afwerking van de nieuwe binnentuin,” aldus Karen Fehse, voorzitter Rotary Club Enschede. “Het doel van de binnentuin is om op adem te komen en vaak past daar een kopje koffie of thee bij. Vervolgens hebben wij de link met thuiswerken, elkaar waarderen en er voor elkaar zijn gemaakt. Het resultaat zijn vier unieke #lockdownmokken die wij voor dit goede doel verkopen.”

De ontwerpen voor de mokken komen van Rineke Engwerda die na de AKI als beeldend kunstenaar in Twente werkt. “De aandacht voor elkaar en voor de zorg maakt ook dat er veel fysieke afstand is terwijl de virtuele afstand kleiner is dan ooit. Daarin vond ik inspiratie om een serie mokken te maken die een bijzondere herinnering zullen vormen aan deze tijd.”

De mokken kosten € 15,- per stuk en € 50,- voor een set van vier. De opbrengst gaat naar de binnentuin met paviljoen. Met de mokkenactie krijgen mensen een blijvend aandenken. Men kan de mokken natuurlijk ook als hart onder de riem cadeau geven aan een zorgmedewerker of iemand anders die een opsteker kan gebruiken. Voor bedrijven en instellingen zijn er speciale mogelijkheden om deze mokken als waardering voor hun medewerkers in te zetten of om aanvullende donaties te doen. Meer informatie is te vinden op www.mokmeevoormst.nl. Via deze website kunnen de mokken ook besteld worden.