Hoe werk je aan een betere planeet?

Hoe werk je aan een betere planeet? Begin met bewuste keuzes!

Hoe kunnen mensen het beste omgaan met wereldwijde vraagstukken rond klimaatverandering, de teloorgang van de natuur, eenzijdige voedselproductie, het uitsterven van plant-en diersoorten overbevolking en ongebreidelde economische groei? Deze vragen worden steeds indringender nu duidelijk wordt dat groei ook vele keerzijden heeft – tot aan fatale gevolgen voor de planeet aan toe.

In het filmhuis FC Hyena werd in een uitverkochte zaal de film "Normal is over" van Renee Scheltema vertoont.
Via het Rotary netwerk, de plaatselijke krant en sportclubs is een gevarieerd publiek op de film afgekomen.

De bekroonde productie geeft inzicht in hoe we omgaan met klimaatverandering, het uitsterven van diersoorten, de verspilling van natuurlijke grondstoffen, inkomensongelijkheid en de rol van de industrie in onze voedselproductie. Ons onderliggende financiële en economische systeem is verbonden aan al deze onderwerpen.