Online consultatiebureau

rotaryclub-purmerend-online-consultatiebureauElke week is er een Skype contact tussen de ‘healthworker’ van een consultatiebureau voor zuigelingen in een van de armste wijken van de Pakistaanse stad Lahore en een Nederlandse kinderarts die zijn kennis en netwerk (in Nederland en Pakistan) inzet om alle vragen te beantwoorden. Het contact is tot stand gebracht door een oud-kinderarts van Rotaryclub Purmerend. Het consultatiebureau is deel van een onlangs ingerichte satelliet van Medicare Hospital. Dit succesvolle ziekenhuis werd vijftien jaar geleden op initiatief van de plaatselijke Rotaryclub gesticht om veilig te kunnen bevallen. Nederlandse verloskundigen en kinderartsen hielpen herhaaldelijk bij de training van het personeel.

Lees meer overRotary Club Purmerend Weidevenne