Plasticsoep: schep maar op

De gigantische drijvende vuilnisbelt in onze wereldzeeën: de zogenaamde plasticsoep, is geen onbekende meer. Rotaryclub Amsterdam-Minerva werkt samen met de negen andere Amsterdamse Rotaryclubs om het probleem van het rondzwervende plastic afval nog beter op de kaart zetten en te helpen bij de oplossing.

End plastic soup now

De campagne End Plastic Soup Now is van start gegaan met ruim 200 Rotarians en 100 kinderen van de Weekendacademie die in de Amsterdamse grachten naar plastic hebben gevist. De leden organiseren opruimacties en zamelen geld in voor lopende projecten van partijen als By The Ocean We Unite, The Ocean Cleanup of The Bubble Barier. Elke eerste zaterdag van juni wordt internationale actiedag, zoveel mogelijk clubs komen in actie om plastic op te ruimen. Meedoen kan altijd, op elk moment.

Lees meer overRotary Club Amsterdam Minerva