Power to the pieper

rotaryclub-medemblik-koggenland-aardappels rotaryclub-medemblik-koggenland-inpakken Kinderen en partners van de clubleden van Rotary Medemblik-Koggenland worden ook ingeschakeld om mee te helpen met het inpakken van de fameuze Opperdoezer Ronde, een aardappel met een BOB-status, een Beschermde Oorsprong Benaming. De winst die de verkoop van de honderden vijf kilozakken opbrengt, gaat naar lokale doelen als het Inloophuis Medemblik en internationaal het End Polio Now-project.

Alleen uit Opperdoes

Alleen aardappels die binnen een straal van een kilometer om de kerk van het Westfriese plaatsje Opperdoes worden geteeld, mogen Opperdoezer Ronde heten. De club koopt de aardappels extra voordelig in, gesteund door de telersvereniging. Het is een rond klein aardappeltje met een dunne schil en een vrij gele kleur. Topkoks zijn zonder uitzondering lyrisch over de bijzondere smaak. Vanaf medio mei/juni worden de aardappels verkocht en dingt de koper mee naar een diner voor twee personen in een sterrenrestaurant in de buurt.

Lees hier meer overop deze website