Santa sportief

Duizenden kerstmannen rennen voor de kerstdagen op meer dan vijftig plaatsen in het land mee in de Rotary Santa Runs voor meer dan honderd goede doelen. Rotaryclub Gorinchem organiseerde in 2007 de allereerste Rotary Santa Run in Nederland. Een recordaantal van 1200 Santa’s dansten tijdens de laatste editie mee in de warming up, onder begeleiding van zeven dansers. Daarna startten de deelnemers met een wandeling of run van drie kilometer. Via een samenwerking met bedrijfsleven, zorginstellingen en scholen konden rolstoelers gratis meedoen. De goede doelen zijn zowel landelijk (Nierstichting) als lokaal (hospice en tien sportclubs). Op zaterdag 22 december vindt opnieuw een Santa Run Gorinchem plaats.

Lees meer overRotary Club Gorinchem