Slim naar school

Jongeren helpen jongeren: kinderen van leden van Rotaryclub Amsterdam-West, Rotaryclub Helmond, initiatiefnemer Rotaryclub Oosterhout en in Guatemala Rotaryclub Antigua helpen mee met de fondsenwerving en in Guatemala zelf bij het bouwen van scholen en lesgeven (stages). De clubs doen dit in samenwerking met Stichting Niños de Guatemala (NDG).

Profit for non-profit

De stichting heeft in de arme dorpen rond de hoofdstad Antiqua drie scholen en ruim veertig lokale leerkrachten in dienst. Om de scholen te bekostigen, zet NDG in op een duurzaam verdienmodel ‘profit for non-profit’: zo is er een Spaanse talenschool, een opleidingshotel en een koffiebedrijf. Een groot, feestelijk Charity Event georganiseerd door de drie Nederlandse Rotaryclubs leverde onlangs een groot bedrag op om bij te dragen aan de scholen.

Lees meer overRotary Club Amsterdam West