Speelgoedbank gevuld

In Den Helder leven zo’n negenhonderd kinderen onder de armoedegrens. De Speelgoedbank levert speelgoed aan ruim vijftig gezinnen (met 135 kinderen) die moeten leven van een minimaal inkomen. Rotaryclub Den Helder-Julianadorp steunt de Speelgoedbank met een jaarlijks groot bedrag om nog meer kinderen te kunnen bereiken. De club werkt graag mee om de grote verschillen in speelgoedbezit tussen kinderen op te heffen.

Schoonmaken en uitdelen

De afgelopen twee jaar is het aantal gezinnen gegroeid bij de Speelgoedbank. Dat komt onder meer doordat de organisatie is benaderd om asielzoekersgezinnen te ondersteunen. Het overgrote deel van de klanten bij de Speelgoedbank is autochtoon. Het doel is om 250 kinderen te kunnen bereiken. Naast financiële ondersteuning, werken diverse leden als vrijwilliger bij de organisatie. Zij helpen elke maand onder meer bij de uitgifte en het schoonmaken van het speelgoed.

Lees meer overRotary Club Den Helder-Julianadorp