Stuurmanskunst

rally2016-6Zowel beginnende als ervaren rallyrijders laten zich uitdagen in de jaarlijkse Spieren voor Spieren-Rally (8 juni 2019), georganiseerd door Rotaryclub Gorssel-Zutphen, langs de mooiste plekjes van Twente en de Achterhoek. Voor alle deelnemers stelt deze rally eisen aan navigatie, samenwerking binnen de équipe en natuurlijk stuurmanskunst. En dat onder flinke tijdsdruk, met interessante en soms moeilijke opdrachten onderweg. De opbrengst van de rally (bijeengebracht door de deelnemers en sponsoren) is bestemd voor meer onderzoek naar spierziektes bij kinderen.

Klasse apart voor de jongeren

rally2016-18Aan de Spieren voor Spieren-Rally nemen klassieke auto’s én speciale wagens deel. Een klassieker kan ook gehuurd worden. Bij de vorige editie brachten de 56 deelnemende equipes samen met een groot aantal regionale sponsoren 15.000 euro op voor het spieronderzoek. De rally, die door de deelnemers als behoorlijk pittig werd ervaren, had winnaars in de Sportklasse en de Tourklasse. Ook is er een Ladies Cup. Binnen de Toerklasse is er een categorie gereserveerd voor jonge deelnemers tot 22 jaar. Zij strijden om de Spieren voor Spieren-Rally Jeugdcup. De navigators van de winnaars in Tourklasse en de Ladies Cup van de vorige editie waren respectievelijk 15 en 16 jaar jong.

Lees meer overRotary Club Gorssel-Zutphen