With a Touch of White

Voor de negende keer organiseerde RC Amsterdam-Spinoza “With a Touch of White”. Een benefietavond gehouden met als doel: een wereld zonder kinderkanker. Het was weer een prachtige avond vol emoties.

Adinda, 11 jaar, droeg haar vioolsolo op aan alle kinderen in de wereld met kanker. Prof dr. Gertjan Kaspers, hoogleraar kinderoncologie verbonden aan Amsterdam UMC en als kinderarts – oncoloog aan het Prinses Máxima Centrum is voorzitter van stichting World Child Cancer-NL. Hij legde uit hoe belangrijk samenwerking is om te komen tot een wereld zonder kinderkanker. Via het Outreach programma delen professionals hun kennis met collega’s in arme landen. Want hier geneest 75% van de patiëntjes, daar minder dan 10%.

Naast Adinda traden onder ander op Lange Frans, Marco Bakker en Gerard Joling. In prachtig aangeklede zaal was ambassadeur van PMC, Margarita de Bourbon de Parme aanwezig evenals veel bekende Nederlanders zoals Patty Brard, Nick Schilder, Nicolette van Dam, maar ook de top van de Nederlandse zakenwereld was weer goed vertegenwoordigd: Wim Zegwaard, Dirk Kat, Won Yip, Rob Rappange.

Uiteraard ontbraken de gouverneur van district 1580, Barbara van Goethem en inkomend gouverneur Rutger Mazel ook niet.

Voorzitter Angela van ’t Slot was zichtbaar blij toen zij de netto opbrengst van de avond, €325.000, bekend mocht maken.