Een tuin voor "Goudewier"

In december 2019 hebben leden van onze club de handen uit de mouwen gestoken op een woonlocatie in Amersfoort waar ‘begeleid en beschermd wonen’ aangeboden wordt aan jongvolwassenen die hulpvragen hebben op meerdere leefgebieden gepaard met psychiatrische problematiek.

Op deze locatie, Goudewier genaamd, is samen met de cliënten gestart met een “Tuin-Ontwikkelproject”.
De bewoners wilden heel graag een fijne tuin hebben rondom hun verblijf, met voldoende groen en leefruimte, een plek om lekker buiten te kunnen zijn of om aan te kunnen werken.
Tevens is het fijn als de tuin een mooi aanzicht geeft voor de locatie binnen het straatbeeld.

Onze club besloot om de aanleg van de tuin te financieren en ook fysiek bij te dragen door te helpen bij de aanleg, samen met de bewoners. Onder deskundige leiding van één van onze leden.

Het was behoorlijk fris, dus hard werken helpt en ... het resultaat mag er zijn!