Tweelandenzang

Muziek kent geen grenzen en heeft geen taal nodig. Dat beoogt ook de oprichting van het koor Voices dat uit de opbrengst van de Musiknacht, een initiatief van Rotaryclub Uelsen-Coevorden (een tweelandenclub), mogelijk wordt gemaakt. In het koor zingen kinderen uit Drenthe en jongens en meisjes uit het aangrenzende Duitse gebied.
Ook de leden van de club komen zowel uit Nederland als Duitsland, beurtelings komen zij aan weerszijden van de landsgrens bijeen. De activiteiten en goede doelen van de club zijn net zo ‘tweelandig’. De jaarlijkse Uelsener Musiknacht, in 2019 op vrijdag 18 januari vanaf 19.30 uur, vindt op tientallen locaties in Uelsen plaats, er treden vele muziekgroepen belangeloos op. Ook Rotaryclubs uit andere landen verlenen medewerking door de reis van muziekgroepen uit hun omgeving naar Uelsen te bekostigen.

Lees hier meer overop deze website