Veilig op je nieuwe fiets

Op je fiets kom je overal én verder. Rotaryclub Heiloo heeft vijftig jongeren in het AZC Alkmaar een fiets in bruikleen gegeven. De fietsen zijn aangekocht, genummerd, van goede sloten voorzien en goed herkenbaar gemaakt door de leden. Het geld is onder meer opgebracht door de bezoekers van twee benefietfilmavonden.

Verkeersexamen met orgelmuziek

De gebruikers hebben in Alkmaarse sfeer met draaiorgel en kaasmeisjes een fietstest en een verkeersexamen moeten afleggen voordat ze het sleuteltje van hun fiets kregen.  Het project in uitgevoerd in nauwe samenwerking met medewerkers van de Stichting Vluchtelingenwerk Nederland, Veilig verkeer Nederland en de COA-medewerkers in Alkmaar. De kinderen leveren hun fiets in de vakanties in voor controle en onderhoud. Bij het onderhoud van de fietsen zijn bewoners van het AZC betrokken.

Lees meer overRotary Club Heiloo