Winnen met woorden

Debatteren werd en wordt steeds belangrijker: je een mening eigen maken en die mening met verve uitdragen. Rotaryclub Amstelveen-Amstel organiseert  elk jaar het Rotary Leerlingendebat waaraan drie middelbare scholen uit Amstelveen meedoen.  Aan de hand van stellingen over belangrijke vraagstukken oefenen leerlingen hun mondelinge taalvaardigheid. Argumenteren, luisteren en weerleggen van argumenten van tegenstanders, presenteren en teamwork: alle onderdelen van het debat komen van tevoren aan bod tijdens de training door het Nederlands Debat Instituut.

Kritische kijk en respect voor andere mening

Met het debat als middel leren jongeren om kritisch naar hun eigen standpunten te kijken, terwijl ze tegelijkertijd de standpunten van anderen leren kennen, begrijpen en respecteren. Op verzoek van de burgemeester vindt sinds 2011 ook jaarlijks een debatwedstrijd plaats tussen gemeenteraadsleden en leerlingen, waarvoor  afzonderlijk wordt getraind door het Instituut: op 31 oktober om 19.00 uur vindt deze plaats in de Raadzaal van het Amstelveense Gemeentehuis, toeschouwers van harte welkom.

rotaryclub-amstelveen-amstel-2 rotaryclub-amstelveen-amstel-5 rotaryclub-amstelveen-amstel-4 rotaryclub-amstelveen-amstel-1 rotaryclub-amstelveen-amstel-6 rotaryclub-amstelveen-amstel-3

Lees meer overRotary Club Amstelveen-Amstel