You never walk alone

rotaryclub-rotterdam-de-nieuwe-dag-voedselbank-2 In tijden van recessie kan iedereen in de financiële problemen komen. Bijvoorbeeld de kleine zelfstandige die zonder opdrachten zit, of de alleenstaande moeder die haar baan verliest. Maar ook ziekte of gedwongen huisverkoop kunnen ervoor zorgen dat mensen tijdelijk niet meer rond kunnen komen. De Voedselbank Rotterdam bestaat alweer bijna vijftien jaar en is meer dan ooit hard nodig. Rotaryclub Rotterdam De Nieuwe Dag en Rotaryclub Krimpenerwaard-West hebben, gesteund door zanger Lee Towers,  de Stichting Vrienden voor de Voedselbank Rotterdam opgericht en zamelen geld in via verschillende acties en bouwen aan een netwerk van donateurs om de voedselbank te steunen.

Volledig afhankelijk van vrijwilligers en giften

rotaryclub-rotterdam-de-nieuwe-dag-voedselbank-3In de regio Rotterdam zijn ruim 20.000 personen afhankelijk van een voedselpakket van de Voedselbank. Ze leven onder de armoedegrens en moeten elke cent omdraaien. Dagelijks voelen 7.600 gezinnen de zorg of er wel een warme maaltijd op tafel getoverd kan worden of aan het eind van de maand de energierekening wel betaald kan worden. Mensen onder de armoedegrens kunnen dankzij het wekelijkse voedselpakket van de Voedselbank in de belangrijkste levensbehoeften voorzien.

Lees meer overRotary Club Rotterdam-Nieuwe dag