Zorg voor jezelf en elkaar

De kiem voor verslaving wordt gelegd in de puberteit en jong volwassenheid, toont onderzoek aan. De opbrengst van het tweede Running Diner dat Rotaryclub Delden-Borne organiseert, gaat naar de Stichting STOP Foundation zodat het interactieve preventieprogramma van initiatiefnemer en ervaringsdeskundige Jessica Broekhuis op iedere middelbare school in Twente kan plaatsvinden.

Bespreekbaar maken zorgelijk gebruik

Jessica Broekhuis, voormalig televisiepresentatrice en programmamaakster, startte in 2017 met een interactief voorlichtingsprogramma over alcohol en drugs, waarmee zij jongeren onder 18 jaar bewust maakt van de risico’s en gevaren van verslaving. Jessica was jarenlang verslaafd aan alcohol, cocaïne en gokken en schreef daarover het boek: Stop, het verdriet van een verslaving. Door met de klas in gesprek te gaan en jongeren zelf over dit thema filmpjes te laten maken, wordt een bijdrage geleverd aan het bespreekbaar maken van zorgelijk middelengebruik en het ombuigen van negatieve groepsdruk. Het motto van STOP Foundation is zorg voor jezelf en voor elkaar.

Lees meer overRotary Club Delden-Borne