Rijk van Nijmegen

Voedselbankacties
Botary
Bijdrage kinderfeestjes (stichting Quiet)
Ga naar de website van stichting Quiet (Nijmegen)
Internationale contacten
In- en inkomend voorzitters
Warme winterspullen voor Vincentius vereniging

Welkom bij rotaryclub Rijk van Nijmegen

Nieuw: BeroepenApp

Hoe ziet jouw toekomst eruit?

De beroepenapp als hulpmiddel

De beroepenapp is een handig, digitaal hulpmiddel speciaal ontwikkeld voor scholen om hun leerlingen te helpen bij een toekomstige beroepskeuze. Een leerling kan direct in contact komen met een professional uit diverse beroepsgroepen.

Op dit moment maken verschillende middelbare scholen (schoolwerkplannen of LOB-trajecten) gebruik van deze app.

Op vrijdag 23 februari is er weer een sessie op het Maaswaal College in Wijchen waarbij leerlingen van deze school in gesprek kunnenn komen met diverse professionals.

>> Ga naar de BeroepenApp

CooP-Africa

Cycling out of Poverty Africa

1000 FIETSEN VOOR AFRICA

Rotaryclub Rijk van Nijmegen wil zoveel mogelijk Rotaryclubs in Nederland vragen een fietsketting te vormen en mee te doen aan de actie 'Rotary United for 1.000 bycicles’.

Marion van Weeren: 'Door als clubs de handen ineen te slaan bekostigen we samen fietsen waarmee we toegang tot onderwijs, gezondheidszorg, werk en inkomen voor kinderen, jongeren en volwassen in Oeganda en Kenia verbeteren.' Het vormen van de fietsketting wordt gedaan in samenwerking met Cycling out of Poverty Africa (CooP-Africa), een Nederlandse stichting die in Oeganda en Kenia scholieren, gezondheidsvrijwilligers, boeren en kleine ondernemers met fietsen ondersteunt om de toegang tot basisbehoeften en basisdiensten te verbeteren.

Het doel is om samen te zorgen voor 1.000 fietsen. Iedere fiets kost € 150. Rotaryclub Rijk van Nijmegen heeft de actie gestart met de donatie van 20 fietsen en spreekt de wens uit dat er meer clubs volgen. Check onderstaande website om te zien waarop de teller op dit moment staat.

Bezoek de website van CooP-Africa

Community Service

Info | Aanvragen

Community Service

De avenue Community Service is de spil van de activiteiten van onze Rotaryclub. Zij houden zich bezig met het werven van fondsen en de besteding daarvan aan ‘goede doelen’.

Hierbij onderscheiden we drie soorten activiteiten:

1. Charity-activiteiten met als doel het verwerven van financiële middelen. Enkele voorbeelden: tassenveiling, wijnactie, Botary (roeiwedstrijd), en wandelen voor water (samen met een lagere school).

2. Financiële ondersteuning van maatschappelijke/culturele doelen. Enkele voorbeelden: wensboom, cycling out of poverty Africa en stichting Quiet

3. Ondersteuning in ‘natura’: activiteiten waarmee een maatschappelijke doelen ondersteund worden door de handen uit de mouwen te steken. Enkele voorbeelden: wensboom, inzameling voor de voedselbank, hulp voor Vincentius vereniging en beroepenapp.

Meer info | Downloads

Rotaryclub Rijk van Nijmegen werkt op 15 maart mee aan een viertal projecten in het kader van NLdoet:

1 Speeltuin ‘t Kraaienest

Speeltuin ‘t Kraaienest is de oudste door vrijwilligers gerunde speeltuin van Nijmegen. Wij gaan meehelpen om de speeltuin weer tiptop in orde brengen voor het voorjaar!

2 Het Hof van Heden

Het Hof van Heden is een prachtige buurtmoestuin naast de Lourdeskerk in de wijk Sint Anna te Nijmegen inclusief een voedselbos met 18 soorten fruit- en notenbomen. Onze gecombineerde groene en technische vingers zijn van harte welkom.

3 Begraafplaats Stenenkruis

De oude Begraafplaats Stenenkruis (Julianapark) is vernoemd naar het ooit dichtbij gelegen, oude verdedigingswerk en kan een opknapbeurt gebruiken.

4 Begraafplaats Daalseweg

Op deze negentiende-eeuwse begraafplaats vinden vele bekende Nijmegenaren hun laatste rustplaats. We gaan proberen om de glorie van weleer weer op te poetsen.

J A A R T H E M A  :  L I C H T ! !