Vriendschap moet je vieren
End plastic Soup
Fellowship weekend 2023
Kerstpakketten actie december 2023
Plastic rapen na de lunch
Installatie Jan de Mooij
bekijk het hier

Rotary Schiedam, actief op vele fronten

Wie zijn wij?

Wij zijn een club van circa 25 leden die iedere donderdag tijdens de lunch op informele wijze bij elkaar komt. Onze leden zijn actief in zeer uiteenlopende beroepsgroepen. Wat ons bindt is onze maatschappelijke betrokkenheid en de belangstelling voor de professionele dilemma's in elkaars vakgebied.

Waar staan wij voor?

Vanuit de Rotarygedachte staan wij voor het dienstbaar opstellen aan de maatschappij en aan elkaar. Wij willen onze talenten en professionele ervaring gebruiken om actief een bijdrage te leveren aan de samenleving. Binnen Rotary heet dit Community Service. Deze Community Service bestaat bij onze club met name uit steun aan projecten en instellingen in Rotterdam die we in een aantal gevallen ook financieel ondersteunen.

Clubverband

Vrijwel iedere donderdag lunchen we bij De Markies aan de Buitenhavenweg . Na de borrel en de lunch is het de beurt aan de spreker, die in zijn voordracht een bepaald onderwerp uitdiept. De bijeenkomsten worden meestal door externe sprekers verzorgd, maar ook de eigen leden komen aan het woord. Soms over een onderwerp waar ze veel kennis van hebben, maar ook in de vorm van een vakbericht of heel persoonlijk levensbericht. Regelmatig gaan op bezoek bij interessante bedrijven of organisatie of ondernemen wij activiteiten in de buitenlucht.

Ben je nieuwsgierig? Je bent van harte welkom om een lunch bij te wonen en zo vrijblijvend met ons club kennis te maken.

Rotaryclub Schiedam Organiseert Enthousiast Jeu de Boules Toernooi voor het Goede Doel

Rotaryclub Schiedam heeft het genoegen om op zaterdag 7 september 2024 een bijzonder gezellig en sfeervol Jeu de Boules toernooi te organiseren, geheel in het teken van het goede doel. Dit jaarlijkse evenement vindt plaats bij Jeu de Boules Vereniging L'Esprit, waar deelnemers meteen de Franse ambiance zullen ervaren. Met een drankje en een hapje binnen handbereik belooft het een heerlijke middag te worden vol plezier en competitie.

Teams van minimaal 3 en maximaal 4 deelnemers, ongeacht hun ervaring, zijn van harte welkom om mee te strijden om de felbegeerde Willybrord Hosman Bokaal en natuurlijk de eeuwige roem. De opbrengst van dit toernooi gaat naar de jaarlijkse Kerstpakketten Actie en de actie Sint voor elk Kind. Met deze initiatieven voorziet Rotaryclub Schiedam ouderen met zorg van goed gevulde kerstpakketten, inclusief een mooie tekening en kerstkaart, en schenkt zij kinderen in Schiedam en Vlaardingen die het wat minder hebben leuke Sinterklaascadeaus via Stichting Sint voor Elk Kind.

Er kunnen maximaal 20 teams deelnemen, dus wees er snel bij en schrijf je tijdig in! Het inschrijfgeld per team bedraagt € 100,00. Bovendien wordt er een loterij gehouden met fantastische prijzen.

Rotaryclub Schiedam, een actieve serviceclub en onderdeel van Rotary International, zet zich met volle inzet in voor de samenleving. Wekelijks organiseren zij tijdens de lunch op donderdag bijeenkomsten die variëren van bedrijfsbezoeken tot inspirerende gastsprekers. De kern van Rotary’s missie, “Service Above Self”, komt in al hun activiteiten duidelijk naar voren. Samen maken zij het verschil door hun inzet en deskundigheid te delen.

Sluit je aan bij dit prachtige evenement en draag bij aan het goede doel. Laten we er samen een onvergetelijke middag van maken!

INSCHRIJVEN: Vul het formulier: https://forms.office.com/r/qCHQqqYReY

Voor meer informatie kun je een email sturen naar Rotaryclubschiedam@gamail.com of een whatsappbericht naar John van Oudenaarde  0650275897.

Een team bestaat uit 3 of 4 personen.

JULI

04 Voorzitterswissel

zomerprogramma

19 & 26 juli 2 & 8 augustus