Liduinaschool NL Doet 2022
Viering lustrum 65 jaar onder Corona omstandigheden
Actieve leden en partners bij Zorgboerderij Oliehoek
Meer informatie zorgboerderij

Welkom bij 's Gravenhage-Oost!!

Den Haag, 18 december 2022

€12.861 voor Voedselbank Haaglanden!

€12.861 hebben de Haagse Rotaryclubs ingezameld voor de Voedselbank Haaglanden. Op 16 december 2022 werd bij de Sligro Den Haag aan de Westvlietweg de cheque overhandigd aan de vice-voorzitter van de Voedselbank Haaglanden, Henk Baars. De inzameling vond plaats in het kader van de Haagse Rotary Santa Run 2022 die door omstandigheden niet door kon gaan. Maar de Haagse Rotaryclub en donateurs vonden dat de Voedselbank daarvan niet de dupe mocht worden en doneerden gul. Het bedrag wordt in januari en februari omgezet in levensmiddelen om de wekelijkse pakketten te vullen.

2500 cliënten kloppen wekelijks aan voor ondersteuning

In deze onzekere tijden met steeds hoger oplopende kosten voor dagelijkse boodschappen en energie kloppen bij de Voedselbank steeds meer gezinnen en alleenstaanden aan die het water aan de lippen staan. Op dit moment gaat het om 2500 cliënten die wekelijks ondersteund worden door de Voedselbank Haaglanden. Dit aantal neemt nog steeds toe. Het aantal donateurs van levensmiddelen loopt echter terug waardoor de Voedselbank regelmatig naar lege schappen kijkt. De donatie namens de Haagse Rotaryclubs zorgt voor een goede start in 2023.

Inzamelingsactie

De Haagse Rotaryclubs zetten zich in voor de samenleving in Den Haag en omgeving. Dat doen ze met verschillende acties voor goede doelen. Dit jaar sloegen de Haagse Rotaryclubs de handen ineen voor de Voedselbank Haaglanden. Op deze manier willen zij de groeiende groep cliënten van de Voedselbank een steun in de rug geven. Aan de inzamelingsactie namen enthousiast deel Rotaryclub Den Haag Oost, Den Haag Noord, Kijkduin, Nieuwspoort, Pulchri, Scheveningen en Den Haag Residentie.

Zakelijke donateurs

Speciale dank gaat uit naar de vele overige donateurs die hebben bijgedragen: After’s Cool, Berns Architectuur, BOB Groep, Dulk Haasnoot Seafood, Dokter John, Signore Vastgoed, Ekelmans Advocaten, Bouwmeester aannemersbedrijf, Van Mierlo en de Sligro.

Dank jullie wel!

Maar onze dank gaat vooral uit naar alle Rotarians die deze actie mogelijk hebben gemaakt of zelf ook een donatie hebben gegeven! Een geweldig resultaat van de samenwerking tussen de Haagse clubs!

Onze bijeenkomsten

Wij komen elke dinsdag bijeen in Hotel Carlton Ambassador aan de Sophialaan 2 te Den Haag.

De eerste en derde dinsdag van de maand starten wij om 18.15 uur, gevolgd door een diner.

De tweede en vierde dinsdag hebben wij een broodjeslunch en komen wij bijeen om 12.15 uur.

Op een eventuele vijfde dinsdag wordt gewoonlijk een avondbijeenkomst met partners georganiseerd, vaak met een culturele achtergrond en een diner.

Sinds 9 april 1956