xx

Welkom bij RC Den Haag Pulchri

Wij zijn een nieuwe club van pakweg 60 leden die sinds 1 september 2023 bestaat. Daarmee is onze club een van de grootste van Den Haag.

Als Haagse club zijn we actief betrokken bij het sociaal-maatschappelijk leven van de Hofstad, en verwelkomen we regelmatig sprekers uit politiek en bestuur. Als club die gevestigd is in het prachtige pand van Pulchri Studio aan het Lange Voorhout, besteden we tevens veel aandacht aan kunst en cultuur.

Wie zijn wij?

Rotary Club Den Haag Pulchri is een fusieclub van momenteel zo’n 60 leden. Ze kwam voort uit drie kleinere clubs en maakte een succesvolle fusie door in het seizoen 23/24. Leden en gasten waarderen de warme sfeer, de interessante sprekers, de veelheid aan onderwerpen die langskomt en het niveau van de discussies. De nieuwe club kon mede daarom al in het eerste seizoen een substantieel aantal nieuwe leden verwelkomen.

Het seizoen werd september 2023 onder grote belangstelling afgetrapt door oud-minister Johan Remkes. Een reeks andere interessante sprekers volgde , onder wie oud-minister Ingrid van Engelshoven en burgemeester Huri Sahin van Rijswijk.

De club treedt naar buiten met diverse activiteiten voor onder meer de Haagse Voedselbank en  Haagse jeugdprojecten. Met andere Haagse clubs werkt ‘Pulchri”  samen in het  Spacebuzz project. Daarbij krijgt een vijftal scholen in de Haagse binnenstad natuuronderwijs in - onder meer - de 'ruimteraket’ van astronaut André Kuipers. Tevens sponsort de club tal van sociale projecten in de stad.