Rotaryclub Ter Aar en ANBI

De Stichting Community Service van de Rotary Club Ter Aar en omstreken kent de zogeheten ANBI status.

1. Tenaamstelling

Stichting Community Service van de Rotary Club Ter Aar en omstreken

1. RSIN nummer

1. Contactgegevens

Adres:

Conradpark 16A, 2441 AG Nieuwveen

antoinet.alex@gmail.com

Telefoon:

KvK-nummer:

1. Bestuurssamenstelling

Het bestuur van de stichting bestaat uit de volgende personen:

Voorzitter:

de heer P.W.A. van Eijk

Secretaris:

de heer A. MacLean

Penningmeester:

mevrouw A.M. de Vries-Rietveld

1. Beleidsplan

Het beleid van de stichting is er op gericht om de gelden, die haar door/via de Rotary Club Ter Aar en omstreken, andere Rotaryclubs en de Rotary organisatie ter beschikking worden gesteld op een zo verantwoord mogelijke wijze terecht te laten komen bij de organisaties die in de doelstelling van de stichting worden beschreven.

Zij laat zich daarbij leiden door de adviezen van de clubavenue “community service” en het bestuur van de club en de stichting.

1. Beloningsbeleid

Bestuurders van de stichting ontvangen geen beloning en/of onkostenvergoeding voor hun werkzaamheden ten behoeve van de stichting.

1. Doelstelling

De doelstelling van de stichting is als volgt in de statuten vastgelegd:

De stichting heeft ten doel het verlenen van geestelijke en stoffelijke steun aan instellingen van algemeen maatschappelijk belang, die zich de bestrijding van bepaalde maatschappelijke noden tot taak stellen, een en ander in het licht van het dienstideaal van de Rotarybeweging.

De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door het bijeenbrengen van gelden binnen Rotary Club Ter Aar en omstreken en daarbuiten door het uitvoeren van activiteiten in de ruimste zin des woords.

1. Uitgeoefende activiteiten

De uitgeoefende activiteiten worden nader omschreven op de website van de club.

Al meerdere jaren zijn de fundraisingsactiviteiten geconcentreerd op de organisatie van twee traditionele projecten, te weten het Golftoernooi in april en de Aarlandenrit in juni. De opbrengst is bestemd voor binnenlandse en buitenlandse goede doelen, die jaarlijks worden gekozen.

Daarnaast worden er meerdere kleine projecten georganiseerd ten behoeve van lokale doelen.

1. Financiële verantwoording

Het financiële verslag over het voorgaande Rotary jaar is via deze link bereikbaar.