Wandelen voor schoon water
Kiek Open Air Film
Wandelen voor schoon water
Kramprun

RC Aalten Wisch jaar thema Rotary "Wij zijn de toekomst"

Rotary is een internationale serviceorganisatie met meer dan 1,4 miljoen leden in 220 landen, verenigd in 46.000 Rotaryclubs. Rotaryclub Aalten-Wisch is daar een van.

Rotaryclub Aalten-Wisch is een enthousiaste groep van meer dan 50 mannen en vrouwen uit het gebied van de gemeenten Aalten en Oude IJsselstreek. Met onze diverse achtergronden en expertises streven we ernaar om positieve veranderingen teweeg te brengen, elkaar te inspireren en te motiveren. Wij zetten onze kennis en ons netwerk in voor het welzijn en de behoeften van medemens en leefomgeving in de breedste zin, lokaal, regionaal en wereldwijd.

Service above Self

Bij Rotary hoef je niet lang te zoeken om het goede te zien. Het is overal en geeft hoop en vertrouwen, dat we als individu en als gemeenschap een bijdrage kunnen leveren aan een betere wereld, zij het door gezamenlijk de handen uit de mouwen te steken bij een van de vele projecten of door financieel bij te dragen. Samen kom je gewoon verder. Het uitdragen en naleven van die gedachte maakt Rotary tot een sterke organisatie, die aan duurzame verbetering werkt en daarmee het verschil wil maken.

Aandacht voor humanitaire nood

Rotary International heeft voor haar werk zeven focusgebieden op de voorgrond geplaatst:

• Vrede en conflictbeheersing

• Preventie en behandeling van ziekten

• Water, sanitatie en hygiëne

• Gezondheid van moeder en kind

• Basisonderwijs en alfabetisering

• Economische en sociale ontwikkeling

• Leefmilieu

People of Action

Evenementen, veilingen en workshops voor het goede doel, onze jaarlijkse filmvoorstelling KIEK, de kerstbomenverkoop en de jaarlijkse sponsorloop Wandelen voor Schoon Water samen met Rotaryclub Bergh, vrijwilligerswerk op de Zwarte Cross, snelle en onbureaucratische hulp bij calamiteiten bv. door de donatie van Shelterboxen in rampgebieden, onze jaarlijkse wijnactie en steun voor het voedselbos van Rotary Nederland, activiteiten met ouderen, onze deelname aan End Plastic Soup en de tulpenactie voor End Polio Now… Dit is een greep uit de vele kleine en grote projecten, die wij - al dan niet in samenwerking met buurt- of partnerclubs, Rotary Nederland of Rotary International - organiseren, om daar in actie te komen waar hulp nodig is. Ook door kennis te delen, begrip te kweken en vriendschap te bevorderen proberen wij open en actief te zijn, constructief te handelen en zo ons steentje bij te dragen aan een leefbare, positieve toekomst voor deze wereld.

.