Project PRO Almere

De Rotaryclubs in Almere en Innerwheel Almere ‘t Gooi geven gezamenlijk uitvoering aan een project in samenwerking met de PrO-school in Almere. Het project loopt steeds voor de duur van twee jaar bij twee klassen gedurende de tijd van de onderbouw. Per schooljaar vinden ongeveer vijf activiteiten plaats. De jongeren gaan vervolgens in de bovenbouw verder in een praktijkgebonden traject van hun voorkeur.

De activiteiten worden door de gezamenlijke Rotary Clubs Almere en Inner Wheel gefaciliteerd en bekostigd om de leefwereld van de jongeren te verrijken. Het letterlijk ‘samen optrekken’ kan een groot verschil maken in o.a. de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen. Als afsluiting van het huidige project is er een bezoek gebracht aan WondrExperience (ofwel TikTok museum) in Amsterdam. Het was een geweldige en leuke ervaring voor de leerlingen!