xx

Sinterklaas recyclen?

Als Rotary Club Almere zetten wij ons in voor onze stad Almere. Nu de donkere dagen weer hun intrede doen, leven we toe naar de feestdagen zoals Sinterklaas. Sommige kinderen kunnen hier echter niet aan mee doen. Vooral in de maand december is het pijnlijk zichtbaar dat de verschillen tussen de gezinnen groot zijn.

In het kader van duurzaamheid willen wij gebruikt speelgoed een tweede leven geven dicht bij huis. Voor kinderen van gezinnen die afhankelijk zijn van hulp van de Stichting Het Boodschappenhoekje (www.boodschappenhoekje.nl).

Tijdens een speciale Sintviering op 2 december wordt dit gebruikte speelgoed mooi ingepakt als Sinterklaascadeau aan de kinderen gegeven. Het overgebleven speelgoed wordt op 25 november aangeboden op de Rommelmarkt die het Boodschappenhoekje organiseert. Met de opbrengst kunnen zij extra dingen aanschaffen voor de gezinnen die zij ondersteunen.

Wat regelen wij?

Wij verzorgen de dozen en poster om kinderen op te roepen Sinterklaas te helpen recyclen.

Wij halen het verzamelde speelgoed 9 of 10 november weer bij u op en zorgen dat al het speelgoed wordt gesorteerd en ingepakt en naar het Boodschappenhoekje wordt gebracht.

Wat vragen wij van u?

Aan u de vraag om de doos en de poster een plek te geven in de school waar hij goed opvalt. Verder zou het fijn zijn als u voor de herfstvakantie in een nieuwbrief of mail van de school de ouders kunt oproepen om met hun kind te kijken naar speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld. Alles is welkom behalve knuffels of elektronisch speelgoed.

U doet mee, wat nu?

We hopen van harte dat u ons wilt helpen door de ruimte beschikbaar te stellen. Een simpel mailtje terug met: ‘Ik doe mee!’ is voldoende.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Namens Rotary Club Almere New Town

Wilt u ook meedoen? Neem dan contact op via: actie.rotaryalmerenewtown@gmail.com