Bestuursoverdracht 2024 -2025

Op woensdag 3 juli was onze club bijeen bij het Eksternest. Het weer liet een beetje te wensen over, maar gelukkig konden we een groot deel van het programma toch buiten doen. Voorzitter 2023- 2024 Francisco Smeur, opent deze toch bijzondere avond met een terugblik over het afgelopen jaar. Hij memoreert een aantal momenten en activiteiten en dankt de fellows voor een bijzonder, maar ook spannend clubjaar. Spannend omdat we behalve de zorg om een vaste locatie, ook gericht acties hebben ondernomen om meer leden te werven. We zijn dan ook heel blij met de komst van Barbara van den Berg, die vanavond geïnstalleerd zal worden.

We weten ook dat ons gewaardeerd lid Odette Breijinck wegens omstandigheden haar lidmaatschap heeft moeten opzeggen. Francisco meldt dat het bestuur heeft besloten Odette een erelidmaatschap van onze club aan te bieden. De fellows steunen dit besluit. In het nieuwe clubjaar, als Odette ook aanwezig kan zijn, zullen we haar officieel benoemen tot erelid van onze club. Hij nodigt vervolgens alle fellows en hun partners uit om de vaas te vullen met het water dat zij hebben meegenomen en te vertellen waar dat water vandaan komt en wat dat voor hen betekent. De vaas wordt goed gevuld en het water blijft nog redelijk helder.

Vervolgens vindt de bestuursoverdracht plaats. Marian Visser, oud-voorzitter, wordt bedankt voor haar inzet voor de club en het bestuur. Jannie Lammers, onze nieuwe voorzitter, krijgt de voorzittersketting omgehangen en uiteraard ook de voorzitterspin opgespeld.

Jannie bedankt Francisco voor zijn inzet als voorzitter. Vervolgens vertelt zij dat zij Ger Bakker als inkomend voorzitter heeft gevraagd. Jannie en Ger zullen een programma uitwerken dat zo’n 2 jaar beslaat. Het thema van Jannie is “Samenspel”. In het Jaarplan worden we hier nog uitgebreid over geïnformeerd.

Dan is het tijd voor de installatie van Barbara van den Berg als lid van Rotaryclub Almere-Weerwater. Jannie vertelt haar over de 4-way test en speldt de Rotary-pin op. Barbara stelt zichzelf nog even kort voor en heeft er veel zin in!