Eelco Eskens

Eelco Eskens is een pur sang boekenman. Na zijn studie Klassieke Taal- en Letterkunde aan de Rijksuniversiteit Leiden heeft hij verschillende functies in de boekenbranche bekleed, om in 2001 te starten als zelfstandig ondernemer in de boekhandel. Thans is hij aandeelhouder van en verantwoordelijk voor de inkoop en het voorraadbeheer bij De Kler & Partners b.v..

Hoogtepunt voor hem is de beslissing om als zelfstandig ondernemer in een uitdagend vakgebied bezig te zijn, met als kernpunt de integrale verantwoordelijkheid voor de gevolgen van eigen beslissingen.

Onze boekhandelaar heeft veel voldoening gehaald uit zijn bestuurslidmaatschap van de plaatselijke winkeliersvereniging, waar hij zich gedurende vijftien jaar heeft ingespannen om gemeenschappelijke belangen te benoemen en op basis daarvan te proberen invloed uit te oefenen op de inrichting van het Stadshart.

Eelco is gevraagd om lid te worden. Hij vindt de mogelijkheid tot omgang met mensen met een andere achtergrond, opleidingen en beroepen verrijkend – ook op persoonlijk vlak.

Als het ook maar enigszins mogelijk is, woont hij de wekelijkse bijeenkomsten bij. Als bijzondere momenten gelden voor hem het vervullen van bestuursfuncties, bijzondere activiteiten als beroepenvoorlichting aan Vwo-scholieren, bedrijfsbezoeken en de excursies van de cultuurcommissie.

Uiteraard scoort lezen hoog in de categorie hobby’s. Wat weinigen zullen vermoeden, is dat Eelco een gepassioneerd toerfietser is die iedere zondag clubgenoten versteld doet staan van zijn conditie op de pedalen.