BBQ voor Zuiderzeevaart

De Stichting Kinderoncologische vakantiekampen (skov.nl) verzorgt jaarlijk de Zuiderzeevaart. Dit is wat SKOV zegt over de Zuiderzeevaart:

Even flink uitwaaien, even helemaal los!
Even geen ziekenhuis. Even niet denken aan alle ingrijpende behandelingen. Even gewoon een week lol maken met leeftijdsgenootjes. Dat is de Zuiderzeevaart, een zeilvakantie voor jongeren met kanker.

Ieder jaar sinds 1987 vertrekt in de eerste week van juli vanuit de haven van Muiden een vloot van 8 platbodems voor een doldwaze tocht langs de voormalige Zuiderzeehavens. Aan boord zijn 28 jongeren met kanker in de leeftijd van 14 tot ongeveer 20 die onder begeleiding van een enthousiast team van ervaren zeilers, artsen en verpleegkundigen kunnen genieten van een week vakantie zonder zorgen.  Een rolstoel, krukken of een prothese zijn geen probleem.

Rotary Club Amersfoort-West heeft met een bijdrage van 750€ de afsluitende BBQ gesponsord.