Stichting Service Rotary (ANBI)

STICHTING SERVICE ROTARY AMSTERDAM ARENA

DOELSTELLING

De Stichting is opgericht op 23 juni 2010

De doelstelling van de Stichting is het beheer en besteden van haar financiële middelen zoveel als naar het oordeel van haar bestuur mogelijk is voor doeleinden, die een sociaal-charitatief karakter hebben; het dienstbaar maken van (een zeer overwegend gedeelte van) de geldmiddelen van de stichting aan de behartiging van doeleinden, die als van algemeen maatschappelijk belang kunnen worden aangemerkt. Deze doeleinden mogen liggen zowel in Nederland als daarbuiten. De Stichting heeft geen enkel winstoogmerk.

CONTACTGEGEVENS

Naam ANBI

Stichting Service Rotary Amsterdam Arena

KvK

RSIN

8226.54.210

bestuur@rcamsterdamarena.nl

Keizer Karelweg 115

Postcode

1185HR

Plaats

Amstelveen

Idem

Bankrekening

NL80 ABNA 0462 9547 06

BESTUURSSAMENSTELLING

Voorzitter: de heer W.A.E. Jansen

Penningmeester: de heer R.J. Caprino

BELEIDSPLAN (2019-2020 E.V.)

De Stichting verkrijgt middelen uit :

-

opbrengsten van door Rotary Club Amsterdam-Arena geïnitieerde evenementen, zoals benefietconcerten, veilingen voor het goede doel, inzamelacties, etc.;

bijdragen en subsidies;

donaties, erfstellingen en legaten;

-

alle overige wettige baten, zoals sponsorgelden.

Het beleid is erop gericht een gezonde financiële basis te vormen met het oog op het aangaan van verplichtingen, die onder de doelstelling vallen.

In principe worden de middelen gestald op de spaarrekening en/of rekening-courant van de Stichting. De Stichting doneert aan projecten in de regio en in het buitenland. Uitgangspunt hierbij is dat de projecten worden geïnitieerd door Rotary Club Amsterdam-Arena, waarbij er op enigerlei wijze een link is met de community waarin deze club opereert, zijnde Amsterdam-Zuidoost. Daarbij wordt waar mogelijk samenwerking gezocht met andere relevante Rotaryclubs binnen de regio Amsterdam, Nederland en lokale buitenlandse clubs. De Stichting geeft jaarlijks een donatie aan Rotarystichting Interadam, waarin Amsterdamse RC’s samenwerken in hun ondersteuning van goede doelen in het buitenland. De samenwerkingen met het Rotary District Designated Fund (DDF) en The Rotary Fund (TRF) zijn in verband met het stellen van prioriteiten tot nader orde opgeschort. De Stichting kan fungeren als garantsteller voor de voorbereidingskosten van fondsverwervingactiviteiten.

UITGEOEFENDE ACTIVITEITEN

Zie projectenlijst t/m 2019

BELONINGSBELEID

De Stichting heeft geen werknemers. De leden van het bestuur ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden.

FINANCIËLE VERANTWOORDING

Zie Jaarrekening 2018 (het boekjaar loopt van juli 2018-juni 2019)

STATUTEN

Zie Statuten.