Presentatie Drones door Jim van der Mee van DroneQ Robotics en Ralph Jans van ASW (1 juni 2023)

Drones (1 juni 2023)

Bedrijf: DroneQ Robotics

Lokatie: De Jonge Prins, Keinsmerweg 42, 1756 AH 't Zand

Op 1 juni 2023 waren Jim van der Mee van DroneQ Robotics en Ralph Jans van ASW bij ons over de vloer. Zij zijn kernpartner van het innovatie programma METIP in Den Helder. Zij gaven ons een presentatie over hoe onbemande robotica systemen zoals drones, USV’s en ROV’s professioneel inzetbaar zijn. Om het geheel te complementeren hadden ze ook een hele serie drones meegenomen. Zo zagen we meerdere drones die met diverse camera’s, sonar’s, warmtebeeld en laser door de lucht konden vliegen en zo was er bijvoorbeeld ook een drone die door het water ging. We leerden over de vele toepassingsgebieden; denk aan het bezorgen van pakketjes (logistiek), of het inspecteren of beveiligen van pijpleidingen of windmolenparken. Om dit zo efficiënt mogelijk te laten plaatsvinden streeft het bedrijf van Jim (DroneQ Robotics) er naar om de drones zoveel mogelijk autonoom te laten functioneren. AI (kunstmatige intelligentie) speelt hierbij een cruciale rol. Er worden al diverse mooie projecten in de Noordkop gedaan met Drone’s, zoals “strand veilig” met de reddingsbrigade en SSN om voortijdig muistromingen op te sporen Een zeer informatieve, gezellige en geslaagde avond met wellicht in de toekomst nog een follow-up.

#drone #rotary

Vrijblijvend een avond van de Rotary club Anna Paulowna bijwonen? Vul het contact formulier in!