Honderden wandelaars genoten van Polderloop 2024

Onder een heerlijk zonnetje wandelden meer dan achthonderd wandelaars afgelopen woensdagavond de polderloop 2024. De wandeling, georganiseer door Rotaryclub Boskoop en Blooming Boskoop, ging over een vijftal mooie boomkwekerijen en een bijzonder natuur wandelpad. Op diverse plekken waren naast de planten bekijken ook andere activiteiten. Bij van Lint konden de wandelaars alles zien en horen over het waterbergingsproject, een pilotproject van Greenport Boskoop. Bij Kolster werd genoten van de Hortensia sortimentstuin, bij de Jong Plant van de productie van Hortensia en bij Oudijk konden ze genieten van een mooie vollegrondskwekerij met echte Boskoopse producten. Halverwege de route bij Koemans kwekerij stond beschuit met aardbeien, appels, bananen en limonade klaar en  waren de kassen open gedraaid om te genieten van Acers. Hier zorgde Saxcelsior voor de muzikale omlijsting.  In het kader van het 10 jarig jubileum van de gemeente Alphen aan den Rijn was er gemeente breed de nodige extra publiciteit gegeven aan de polderloop en dat was ook te merken. Opvallend waren de wandelaars uit alle kernen en dorpen en daarbuiten. Bij de finish in de Proeftuin van Holland ontvingen de wandelaars de unieke button van het jubileum. Hier stond ook nog een drankje klaar en zorgde de Baggerbeugels voor gezellige muziek. De wandeling was tevens de aftrap voor het komende festival Blooming Boskoop.

"Leuk om zo door de kwekerijen te lopen waar je eigenlijk nooit kan komen", aldus een opmerking van een wandelaar, "er is veel te zien en te beleven en de sfeer en organisatie is geweldig".

De Boskoop Schitteractie is deze maand op Zaterdag 15 juni 2024

Speciaal nodigen wij de jeugd en jongere uit om deze zaterdag mee te helpen.

Vanaf 9:45 uur verzamelen wij aan het eind van de Mendelweg, naast de Hoogvliet in de Snijdelwijk.

Om 10.00 uur starten we met het opruimen van zwerfvuil in het Gouwe Bos.

Om 11.30 uur verzamelen we het afval en sluiten de actie af.  Daarna is er voor de jeugd een traktatie.

De organisatie zorgt voor hesjes, grijpers en afvalzakken.

Voor informatie Boskoop Schittert: Simon de Jong. (email:s.dejong1955@gmail.com)

De volgende Boskoop Schittert actie is op zaterdag 13 juli 2024