Rotary Classic Car Lustrum Rally 2008
Rotary Classic Car Lustrum Rally 2008
Rotary Club Bussum nam op 31 mei 2008 voor de vijfde keer het initiatief om een toerrally te organiseren. De deelname stond open voor equipes met een auto die ouder is dan 25 jaar.
Bijna 140 equipes vertrokken met een mooi zonnetje vanaf het voorplein van kasteel Groeneveld. Een werkelijk schitterend veld van zeer exclusieve auto’s startte onder veel publieke belangstelling. Er waren een aantal vooroorlogse Bentley’s en Alfa Romeo ’s alsmede de Ferrari’s en Maserati’s uit de jaren 60 te ontdekken. Veel klassiekers reden open en dat vergrootte het feest natuurlijk aanzienlijk. De route leidde langs de mooiste plekjes van Utrecht naar de Betuwe. Gereden werd volgens een drietal systemen. Met de route die volgens het bol / pijl systeem gereden werd, had vrijwel niemand echt moeite. Wel met de trajecten waar respectievelijk een aantal pijlen en punten in de juiste volgorde moest worden aangedaan. Na de lunch op de zeer idyllische locatie van de Blauwe Kamer aan de Lek werd het kaf van het koren gescheiden. Een tweetal plotseling ontstane omleidingen in Arnhem dreigden nog roet in het rally-eten te gooien, maar de dag was dermate goed verlopen dat die de pret niet konden drukken. Tijdens het voortreffelijke buffet op de binnenplaats van Kasteel Doorwerth werden de prijzen uitgereikt. Daarna bleven de rally rijders nog lang gezellig napraten. Maar het mooiste resultaat is toch het enorme bedrag van €60.000,- dat aan het goede doel, de stichting Kind en Brandwond werd overhandigd.
Klik HIER om de allereerste foto’s van de deelnemende auto’s, gemaakt door Dick Groen van www.autopics.nl te zien.
Sinds augustus 2008 zijn er nog eens 397 foto’s geplaatst.
De prijswinnaars zijn:
Klassering |
Startnr. |
Namen |
Prijs |
Auto |
Type |
1 |
16 |
Van Nispen tot Sevenaer |
Weekend Klein Zwitserland |
Bentley |
MK VI |
2 |
57 |
Dusoswa / Walland |
Lamp |
Triumph |
Herald Cabrio |
3 |
21 |
Dierdorp / Arkel |
Maatoverhemd |
MG |
A |
4 |
59 |
Bloem / Bloem |
Brunch Bilderberg |
Porsche |
356SC |
5 |
136 |
Vries / Vries-Veringa |
Brunch Bilderberg |
Morgan |
Roadster |
Damesprijs |
80 |
vd Wolfshaar / Koopmanschap |
Diner De Kromme Dissel |
Alfa Romeo |
1750 GTV |
Concours d’ Elegance |
34 |
Koster / Koster |
Dream Gift Jan Tabak |
Ford |
Fairlane 500 Galaxy Retrac |
Oudste Auto |
8 |
Olij / Olij de Bruin |
Autoportret |
Bentley |
Speed Six |
Pechprijs |
36 |
Sliepenbeek / Huijbregts |
Autoportret |
Austin Healey |
100 6 |
Poedelprijs |
108 |
Pappot / van Heulen |
Autoportret |
Alfa Romeo |
Berlina 2000 |
Ver Weg Prijs |
20 |
Jungblut / Jungblut |
Dekbedden |
Lancia |
Aurella B20 |
De volledige uitslag:
Startnr. |
Naam Bestuurder |
Naam Navigator |
Auto |
Type |
Bouwjaar |
kaart 1 |
kaart 2 |
totaal |
|
1 |
16 |
Nispen tot Sevenaer |
|
Bentley |
MK VI |
1950 |
0 |
0 |
0 |
2 |
57 |
Dusoswa |
Walland |
Triumph |
Herald Cabrio |
1964 |
0 |
0 |
0 |
3 |
21 |
Dierdorp |
Arkel |
MG |
A |
1953 |
0 |
0 |
0 |
5 |
59 |
Bloem |
Bloem |
Porsche |
356SC |
1964 |
0 |
0 |
0 |
6 |
136 |
Vries |
Vries-Veringa |
Morgan |
Roadster |
2004 |
0 |
0 |
0 |
7 |
61 |
Blommesteijn |
Blommestein |
Austin Healey |
3000 MK III |
1965 |
30 |
0 |
30 |
8 |
110 |
Albers |
Albers |
Porsche |
911 E |
1973 |
30 |
0 |
30 |
9 |
46 |
Phoa |
Phoa |
Volvo |
122 S |
1962 |
0 |
30 |
30 |
11 |
66 |
Meer |
Ledder |
Austin Healey |
MK III |
1965 |
0 |
30 |
30 |
12 |
53 |
Mózer |
Zeestraten |
Alfa Romeo |
Gulietta Spider |
1962 |
0 |
60 |
60 |
13 |
86 |
Ewijk |
Aspert |
Alfa Romeo |
1750 Spider Veloce |
1968 |
0 |
60 |
60 |
14 |
93 |
Koel |
Verbrugge |
Ferrari |
Dino 246 GT |
1970 |
0 |
60 |
60 |
15 |
7 |
Kooijman |
Meijer |
Bentley |
DHC 3,5 L |
1934 |
90 |
0 |
90 |
16 |
48 |
Meggelen |
Verheul |
Triumph |
TR4 |
1962 |
60 |
30 |
90 |
17 |
73 |
Egmond |
Egmond-Cools |
Lancia |
Flavia Vignale Cabriolet |
1966 |
60 |
30 |
90 |
18 |
114 |
Colnot |
Dun |
Triumph |
TR6 |
1973 |
60 |
30 |
90 |
19 |
30 |
Groen |
Boer |
Triumph |
TR 5 |
1968 |
30 |
60 |
90 |
20 |
35 |
Bloem |
Bloem-Rodrigues Pereira |
Jaguar |
XK 150 FHC |
1959 |
30 |
60 |
90 |
21 |
141 |
Versteegh |
Versteegh |
Maserati |
3500 GTI |
1963 |
30 |
60 |
90 |
23 |
54 |
Dam |
Dam-Soeteman |
Maserati |
3500 GT |
1962 |
90 |
30 |
120 |
24 |
107 |
Splinter |
Klement |
Mercedes-Benz |
350 SL |
1973 |
60 |
60 |
120 |
25 |
65 |
Emmelot |
Haket |
Triumph |
TR4-A IRS |
1965 |
30 |
90 |
120 |
27 |
77 |
Achtereekte |
Nordsiek |
Triumph |
TR4A IRS |
1966 |
30 |
90 |
120 |
28 |
82 |
Bergh |
Strijers |
Peugeot |
404 Cabriolet |
1968 |
30 |
90 |
120 |
29 |
1 |
Hehenkamp |
Hehenkamp |
Bentley |
4,5 L Le Mans |
1928 |
120 |
30 |
150 |
30 |
74 |
Tijhuis |
Tijhuis-Hanou |
Alfa Romeo |
Duetto Spider |
1966 |
90 |
60 |
150 |
31 |
80 |
Wolfshaar |
Koopmanschap |
Alfa Romeo |
1750 GTV |
1967 |
90 |
60 |
150 |
32 |
71 |
Jansen |
Rothmans |
VW |
Karman Ghia 1500 |
1965 |
150 |
30 |
180 |
33 |
44 |
Magermans |
Craandijk |
Austin Healey |
3000 MK II |
1961 |
120 |
60 |
180 |
34 |
124 |
Beumer |
Oosterhuis |
Triumph |
Spitfire 1500 |
1977 |
120 |
60 |
180 |
35 |
69 |
Kooijmans |
Kooijmans |
Ferrari |
330 GT 2+2 |
1965 |
90 |
90 |
180 |
36 |
103 |
Dekker |
Parlevliet |
Triumph |
TR 6 |
1972 |
60 |
120 |
180 |
37 |
51 |
Schiferli |
|
Porsche |
356 B Cabrio |
1962 |
30 |
150 |
180 |
38 |
60 |
Haan |
Haan |
Jaguar |
XK 150 FHC |
1964 |
30 |
150 |
180 |
39 |
75 |
Staats |
Lases |
Triumph |
TR 4A |
1966 |
0 |
180 |
180 |
40 |
87 |
Koops |
Koops |
Triumph |
TR 250 |
1968 |
0 |
180 |
180 |
41 |
55 |
Hartog |
Hagedoorn |
Alfa Romeo |
Giulia 1600 Sprint |
1963 |
180 |
30 |
210 |
42 |
95 |
Hage |
Hage |
Alfa Romeo |
1300 GT Junior |
1970 |
180 |
30 |
210 |
43 |
25 |
Rijckevorsel van Kessel |
Metzelaar |
Jaguar |
XK 140 DHC |
1956 |
150 |
60 |
210 |
44 |
126 |
Middelbeek |
Middelbeek |
Ferrari |
GTS |
1978 |
120 |
90 |
210 |
45 |
78 |
Mak van Waay |
Meurs |
Ferrari |
330 GTC |
1967 |
90 |
120 |
210 |
46 |
19 |
Houten |
Houten-Nap |
Porsche |
356 (vor A) Knickscheibe |
1953 |
30 |
180 |
210 |
47 |
17 |
Heijke |
Heijke |
|
|
1952 |
0 |
210 |
210 |
48 |
47 |
Boer |
Hasselt |
Austin Healey |
MK II A |
1962 |
210 |
30 |
240 |
49 |
29 |
Hartog |
Hak |
Rolls Royce |
Silver Cloud I |
1958 |
150 |
90 |
240 |
50 |
89 |
Schoorl |
Schoorl-ten Winkel |
Triumph |
TR 6 |
1969 |
120 |
120 |
240 |
51 |
131 |
Veger |
Vink |
Alfa Romeo |
Spider 2 L |
1988 |
120 |
120 |
240 |
52 |
49 |
Kilian |
Kilian-van Gogh |
Aston Martin |
DB4 Vantage Series 5 |
1962 |
90 |
150 |
240 |
53 |
94 |
Drift |
Quadflieg |
Mercedes Benz |
280 SL |
1970 |
90 |
150 |
240 |
54 |
40 |
Drijfhout van Hooff |
Limburg Stirum |
Triumph |
TR3-A |
1960 |
60 |
180 |
240 |
55 |
38 |
Vorst |
Bennink |
Austin Healey |
Sprite |
1959 |
30 |
210 |
240 |
56 |
128 |
Nauta |
Boer |
Mercedes Benz |
500 slc-coupe |
1980 |
150 |
120 |
270 |
57 |
63 |
Haselhoff Lich Kasteleijn |
Kruijt |
Volvo |
P1900 |
1957 |
150 |
120 |
270 |
58 |
130 |
Zwerink |
Oorthuys |
Porsche |
911 SC Targa |
1981 |
150 |
120 |
270 |
59 |
32 |
Rood |
Bechger |
Triumph |
TR3-A |
1959 |
90 |
180 |
270 |
60 |
52 |
Mak van Waay |
Mak van Waay |
Alfa Romeo |
Giulia Sprint |
1962 |
60 |
210 |
270 |
61 |
96 |
Bree |
Wildt |
MG |
B |
1970 |
210 |
90 |
300 |
62 |
113 |
Scheper |
Scheper |
Triumph |
TR6 |
1973 |
180 |
120 |
300 |
63 |
62 |
Wesselink |
Wesselink |
Jaguar |
3.8 S |
1965 |
150 |
150 |
300 |
64 |
84 |
Lith |
Lith |
MG |
C |
1968 |
150 |
150 |
300 |
65 |
106 |
Vlaanderen |
Rieder |
Porsche |
911 S |
1972 |
150 |
150 |
300 |
66 |
36 |
Sliepenbeek |
Huijbrechts |
Austin Healey |
100 6 |
1959 |
270 |
60 |
330 |
67 |
91 |
Albrecht |
Klaverstein |
Porsche |
356 |
1969 |
210 |
120 |
330 |
68 |
115 |
Bottema |
Bottema |
Lancia |
Fulvia 1600 HF |
1974 |
210 |
120 |
330 |
69 |
33 |
Koster |
Koster |
Pontiac |
Chieftain de Luxe Conv. |
1953 |
210 |
120 |
330 |
70 |
120 |
Nusmeijer |
Wiersma |
Alfa Romeo |
1600 GT Lusso |
1976 |
180 |
150 |
330 |
71 |
11 |
Visser |
Visser-Knegtmans |
MG |
TC |
1948 |
150 |
180 |
330 |
72 |
37 |
Nijhuis |
Esders |
Jaguar |
XK 150 FHC |
1959 |
150 |
180 |
330 |
73 |
83 |
Bie |
Bie |
Alfa Romeo |
1300 GT junior |
1968 |
150 |
180 |
330 |
74 |
109 |
Brinkman |
Brinkman-Goudsmit |
MG |
B GT |
1973 |
120 |
210 |
330 |
75 |
127 |
Millin |
Millin |
Triumph |
Spitfire |
1978 |
270 |
90 |
360 |
76 |
20 |
Jungblut |
Jungblut |
Lancia Aurella |
B20 |
1953 |
210 |
150 |
360 |
77 |
132 |
Woltman |
Woltman |
Alfa Romeo |
Spider 2.0 |
1990 |
210 |
150 |
360 |
78 |
18 |
Bakker |
Mulder |
Lancia |
Aurelia B 20 GT |
1953 |
180 |
180 |
360 |
79 |
45 |
Bezemer |
Bezemer |
Ferrari |
250 GTE |
1961 |
180 |
180 |
360 |
80 |
2 |
Kraak |
Sitter |
Alfa Romeo |
6C 1750 GS |
1930 |
150 |
210 |
360 |
81 |
50 |
Wits |
Meggelen-Bout |
Alfa Romeo |
Giulia Spider |
1962 |
150 |
210 |
360 |
82 |
56 |
Walland |
Grinsven |
Citroen |
DS |
1967 |
150 |
210 |
360 |
83 |
72 |
Sman |
Lucassen |
Volvo |
Amazon |
1965 |
270 |
120 |
390 |
84 |
88 |
Fransman |
Fransman |
Lamborghini |
Miura S |
1969 |
240 |
150 |
390 |
85 |
98 |
Seijmonsbergen |
Boehmer |
Morgan |
4/4 |
1971 |
240 |
150 |
390 |
86 |
118 |
Veldhuizen |
Veldhuizen |
Chevrolet |
Corvette Stingray |
1975 |
240 |
150 |
390 |
87 |
41 |
Bleekemolen |
Kleij |
Maserati |
3500 GT Vignale Spider |
1960 |
180 |
210 |
390 |
88 |
104 |
Schollmann |
Schollman |
Volvo |
144 S |
1972 |
240 |
150 |
390 |
89 |
129 |
Dekker |
Dekker-Lam |
Porsche |
911 SC Targa |
1981 |
300 |
120 |
420 |
90 |
22 |
Loenen |
Borg |
Pontiac |
Chieftain |
1954 |
270 |
150 |
420 |
92 |
133 |
Vlaanderen |
Bobeldijk |
Porsche |
911 RS |
1992 |
240 |
180 |
420 |
93 |
39 |
Sonnenberg |
Witte |
Jaguar |
XK 150 DHC |
1960 |
180 |
240 |
420 |
94 |
70 |
Philips |
Waardenburg |
Volvo |
Amazon |
1965 |
300 |
150 |
450 |
95 |
99 |
Posthumus Meyjes |
|
Jaguar |
E-type V12 Serie III |
1971 |
300 |
150 |
450 |
96 |
121 |
Seijmonsbergen |
Raggers |
Fiat |
Spider 1800 |
1976 |
270 |
180 |
450 |
97 |
31 |
Groeneweg |
Groeneweg |
Chevrolet |
Corvette |
1958 |
240 |
210 |
450 |
98 |
67 |
Rab |
Rab |
Volvo |
Amazon |
1965 |
270 |
180 |
450 |
99 |
123 |
Graaff |
Graaff |
MG |
B |
1976 |
330 |
150 |
480 |
100 |
68 |
Luttmer |
Raggers |
Aston Martin |
DB 5 |
1965 |
300 |
180 |
480 |
101 |
102 |
Bie |
Peeters |
Mercedes |
350 SL |
1972 |
300 |
180 |
480 |
102 |
79 |
Eeltink |
Eeltink-Mulders |
Jaguar |
MK II |
1967 |
270 |
210 |
480 |
103 |
14 |
Geelen |
Clercq |
Bentley |
MK VI |
1950 |
300 |
210 |
510 |
105 |
76 |
Vuijk |
Baars |
Ford |
Mustang Convertible |
1966 |
300 |
210 |
510 |
106 |
100 |
Bruin |
Bruin |
Ferrari |
365 GTB |
1972 |
270 |
240 |
510 |
107 |
42 |
Burghgraef |
Scheffers |
Citroën |
ID 20 |
1960 |
210 |
300 |
510 |
108 |
97 |
Post |
Leeuwen |
Jaguar |
E-type V12 Serie III |
1971 |
270 |
270 |
540 |
109 |
3 |
Giorgi |
Giorgi-van Hecke |
Alfa Romeo |
1750 GS |
1931 |
240 |
300 |
540 |
110 |
9 |
Vries |
Mul |
Bentley |
Le Mans Special |
1935 |
330 |
240 |
570 |
111 |
58 |
Vugt |
Leemhuis |
Austin Healey |
MK III |
1964 |
150 |
420 |
570 |
112 |
24 |
Nusmeijer |
Nusmeijer-Weijenberg |
Austin Healey |
100 M |
1956 |
120 |
500 |
620 |
113 |
15 |
Putten |
Zimmerman |
Mercedes Benz |
170 D |
1950 |
330 |
300 |
630 |
114 |
26 |
Graaff |
Graaff-Roggeveen |
Porsche |
356 Speedster |
1957 |
330 |
300 |
630 |
116 |
90 |
Molenaar |
Molenaar |
Volvo |
164 |
1969 |
270 |
360 |
630 |
117 |
28 |
Geenhuizen |
Geenhuizen |
Triumph |
TR 3A |
1957 |
150 |
500 |
650 |
118 |
112 |
Uittenbogaard |
Roffel |
Ford |
Griffin |
1973 |
150 |
500 |
650 |
119 |
139 |
Esch |
Stuyt |
Alfa Romeo |
Giulia Spider |
1963 |
330 |
330 |
660 |
120 |
122 |
Laan |
Horst |
Porsche |
911 Targa Carrera 3,0 L. |
1976 |
180 |
500 |
680 |
121 |
117 |
Haakman |
Haakman |
Jaguar |
E-type V12 Roadster |
1974 |
300 |
390 |
690 |
122 |
85 |
Wichers |
Wichers |
MG |
B |
1968 |
240 |
500 |
740 |
123 |
81 |
Haakman |
Parmentier |
Volvo |
Amazon |
1967 |
330 |
420 |
750 |
125 |
134 |
Hollander |
Pelt |
Porsche |
928 GTS |
1992 |
270 |
480 |
750 |
126 |
111 |
Berns |
Loon |
Alfa Romeo |
Montreal |
1973 |
300 |
480 |
780 |
127 |
8 |
Olij |
Olij-de Bruin |
Bentley |
Derby3/4.5 |
1934 |
300 |
500 |
800 |
128 |
12 |
Dólleman |
Zantis de Frymerson |
Bentley |
MK VI DHC |
1949 |
300 |
500 |
800 |
129 |
135 |
Jong |
Jong |
Porsche |
933 4S |
1996 |
300 |
500 |
800 |
130 |
64 |
Jansen |
Schlüter |
Lancia |
Flavia Coupé |
1965 |
540 |
270 |
810 |
131 |
5 |
Dirksen |
Dirksen |
Ford |
A Roadster |
1931 |
330 |
480 |
810 |
132 |
34 |
Koster |
Koster |
Ford |
Fairlane 500 Galaxy Retrac |
1959 |
270 |
540 |
810 |
133 |
119 |
Kuijpers |
Dibbet |
VW Porsche |
914 |
1975 |
330 |
500 |
830 |
134 |
43 |
Meijer |
Meijer-Quist |
Citroën |
Chapron Cabrio |
1961 |
300 |
540 |
840 |
135 |
6 |
Douglas |
Douglas |
Rolls Royce |
Phantom II Tourer TA 23 cabr. |
1934 |
360 |
500 |
860 |
136 |
108 |
Pappot |
Heulen |
Alfa Romeo |
Berlina 200 |
1973 |
330 |
540 |
870 |
138 |
101 |
Viveen |
Jong |
MG |
Midget |
1972 |
540 |
500 |
1040 |
140 |
138 |
Stroboer |
Musters |
Beauford |
Long Body Sports Cabrio |
1936 |
540 |
500 |
1040 |
De start was zoals voorgaande jaren wederom bij Kasteel Groeneveld in Baarn. In drie etappes reden de deelnemers door prachtige landschappen en over wegen en weggetjes die men waarschijnlijk nog nooit had bereden; de route voerde door de mooiste stukken van Midden Nederland.
Bij het eindpunt Kasteel Doorwerth werden de deelnemers onthaald op een borrel en een dinerbuffet. Vanzelfsprekend was daar ook de prijsuitreiking.