Jaaroverzicht 2023-2024 maandbrieven

1. ►Kort voorstellen

2. Maandbrief maart 2024

Welke meerwaarde heb jij voor de samenleving?Alle Rotary Clubs samen vormen een wereldwijd netwerk vanserviceclubs. Op hun eigen manier geven ze allemaal invulling aansamenhetverschilmaken. Of dit nu lokaal, regionaal ofinternationaal is.

3. Maandbrief februari 2024

Ontmoet Maartje Paumen en Patrick van Veen
    Wat hebben Maartje Paumen en Patrick van Veen met Rotary te maken? Zo op het eerste oog niets. Maar niets is minder waar. Je komt snel achter de connectie als je de nieuwe maandbrief leest. Uiteraard staat hierin nog veel meer interessante info voor jou..

4. Maandbrief januari 2024

Nog een halfjaar te gaan...Het is alweer bijna februari en toch begin ik met jou het allerbeste tewensen voor 2024. Volgens mij kan dat het hele jaar, toch? HetRotaryjaar 2023-2024 zit ongeveer op de helft. Een mooie gelegenheidom terug te blikken op de Rotary-activiteiten en jou te bedanken voorjouw inzet.

5. Kerstboodschap

Bij Rotary is de verbinding gelegd met de estafette 100 jaar Rotary in Nederland. Mensen hebben elkaar opgezocht om de bakfiets telkens een stukje verder te brengen. Dit ging vaak samen met een lokale actie voor een goed doel. Hiermee hebben we impact en beleven plezier aan het contact.

Met verbinding leggen we het contact, met de maandbrief en ditmaal via dit kort filmpje mag ik de boodschap in ons district 1550 Zuidoost Nederland overdragen. Kijk om naar elkaar en geniet samen van de Feestdagen. Rotary draagt bij aan persoonlijke groei.

6. Maandbrief november 2023

Lichtpuntjes voor € 43.000,-
    Waar kun je beter een project tegen armoede in Eindhoven voor het voetlicht brengen als op het lichtfestival GLOW in diezelfde
    stad?! Rotary Eindhoven Eeckaerde zette met hulp van lichtarchitect Har Hollands een wensfabriek op in de St. Catharinakerk.

7. Maandbrief oktober 2023

MAAK IMPACT EN KENNIS.
    Voor ons district zit de estafette erop. Rotary Club Tiel droeg op 14 oktober de schop over aan district Zuid-Holland. Vanaf 20 augustus heb ik elk weekend de activiteiten meebeleefd. Een mooie ervaring. Tijdens de fietstochten was volopgelegenheid om kennis te maken met Rotarians. Geweldig om te ervaren hoe jullie op een inventieve manier actiesuitvoerden.

8. Maandbrief september 2023

EEN HELPENDE HAND BIEDEN AAN JONGEREN.
    Nu de estafette door ons district trekt, ervaart ook hier iedereen de kracht van Rotary. Het is een geweldige manier om met elkaar in contact te komen. Elk weekend is het een feestje niet alleen voor de clubleden, maar ook voor de omgeving: Rotary in Action. De Rotary Clubs werken samen met lokale goede doelen. De 7 clubs uit Parkstad hebben samen bijvoorbeeld het frühshoppen georganiseerd in de Schinvelderhoeve. Met de opbrengst uit de verkoop van overheerlijke wafels, een loterij, de lunch en drank haalden ze daar een mooi bedrag op voor het Credohuis in Heerlen. Het Credohuis zet zich in voor dak- en thuisloze jongeren. Als zij hun huis zijn uitgezet, zijn weggelopen of zijn opgestapt uit een opvanghuis. Het hoogste punt heeft de estafette al gehad – de Vaalserberg. En zo ging de estafette via Maastricht – waar 3 clubs samenwerkten voor EASE dat jongeren met mentale problemen een luisterend oor biedt – naar Elsloo en Limbricht en weer verder naar boven. Het is mooi hoe wij samenwerken, elkaar beter leren kennen en invulling geven aan een goed doel.

9. Maandbrief augustus 2023

DE ESTAFETTE IS ELKE KEER EEN FEEST.
    Op 20 augustus kwam de estafette van 100 jaar Rotary aan in Elst. De kleurrijkebakfiets met het prachtige boeket samen met het leggen van de puzzel zorgdenmeteen voor de nodige bekijks. Van oud tot jong.

10. Maandbrief juli 2023

TOT ZIENS, JOKE. WELKOM, GUIDO.
    Guido Rijninks DG 2023-2024, Peter de Koning DGE 2024-2025, Peter Elbers DGN 2025-2026, de 3 gouverneurs. Een nieuw bestuursjaar betekent nieuwe voorzitters en een nieuwegouverneur. Bij ons district 1550 heb ik, Guido Rijninks, vanaf 1 juli het stokjeovergepakt van Joke Jongeling. Dankjewel, Joke. Complimenten voor jouwaanpak.

11. ►Archief

Oudere maandbrieven