END POLIO NOW

JOUW DONATIE VOOR END POLIO NOW BLIJFT HARD NODIG

De recente uitbraak van een polio epidemie in Gaza* toont aan hoe belangrijk het is om het polio virus te blijven bestrijden. Het kan immers zo de kop weer opsteken…

Rotary International zet zich met verschillende partners (oa. De WHO) in om de ziekte polio de wereld uit te krijgen. Met het END POLIO NOW project. Ons PolioPlus-programma was het eerste initiatief om de wereldwijde uitroeiing van polio aan te pakken door kinderen op grote schaal te vaccineren. Als kernpartner in het Global Polio Eradication Initiative richt Rotary zich op belangenbehartiging, fondsenwerving, werving van vrijwilligers en bewustwording.

Succes

Rotary-leden hebben meer dan $ 2,1 miljard en talloze uren vrijwilligerswerk bijgedragen om meer dan 2,5 miljard kinderen in 122 landen te beschermen tegen deze verlammende ziekte. De belangenbehartiging van Rotary heeft een rol gespeeld bij besluiten van regeringen om meer dan $ 10 miljard aan de inspanning bij te dragen.

Doneren

Voor slechts € 0,54 kan een kind voor het leven gevaccineerd worden tegen polio. Jouw donatie loont nu des te meer. Doe mee aan de End Polio Tulpenactie. Met de verkoop van deze speciale tulpenbollen van de END POLIO NOW TULP wordt de strijd tegen polio door The Rotary Foundation ondersteund.

Meer informatie: Endpolionowtulp.nl en Endpolio.org

* Polio-epidemie in Gaza extreem gevaarlijk voor kinderen

WHO to send one million polio vaccines to Gaza to protect children