Trappe veur Flappe

Heuvelland een beetje veiliger maken

Fietshelmen voor kinderen

Rotary Gulpen-Heuvelland organiseert op 15 september 2024 een fietstocht voor het goede doel: fietshelmen voor kinderen.

Hersenletsel is een veelvoorkomend letsel na een fietsongeval. Het voorkomen van ernstig hersenletsel begint bij de jeugd! Vandaar de ambitie om de kinderen in groep 7 in het Heuvelland te voorzien van een goede fietshelm.

Marcel Ariës, neuroloog/ intensivist in het Maastricht UMC+ en oprichter van Hersenstrijd Fonds: “Ieder jaar komen 12.500 mensen op de Intensive Care door fietsongelukken. Als we kinderen al aanleren dat ze met een helm moeten fietsen, dan dragen we echt bij aan de veiligheid, nu en in de toekomst!

De tocht door het Heuvelland voert langs drie bijzondere plekken die normaal niet snel bezocht kunnen worden: Kasteel Vliek in Ulestraten, Beusdalshof in Ingber en HX Hoogcruts in Noorbeek.

1 of 3
1) Kasteel Vliek  2) Hoogcruts  3) Beusdalshof

Bij Kasteel Vliek, normaal gesproken een besloten privéterrein, worden bijna 200 schilderijen geëxposeerd van Maastrichtse en Meerssense schilders, een unieke tentoonstelling. Bij Beusdalshof zal de galerie speciaal opengesteld worden voor de deelnemers terwijl in het klooster HX Hoogcruts speciale rondleidingen worden verzorgd.

Paul Ramaekers, voorzitter van Rotary Gulpen-Heuvelland: “We zijn een club die graag de handen uit de mouwen steekt voor het Heuvelland. Vandaar dat we een prachtige en volledig verzorgde fietstocht organiseren: wij regelen de koffie en vlaai bij de start, de lekkere lunch halverwege en een drankje bij de finish. Daarom kunnen we ervoor zorgen dat alle inkomsten van Trappe veur Flappe, van deelnemers en van donateurs, ten goede komen aan de aanschaf van goede fietshelmen voor kinderen in groep 7 van een aantal basisscholen in het Heuvelland.”

meer informatie op de website
Trappe Veur Flappe