Hoe zit het met dat (nieuwe) Rotary-speldje

Soms is er wat verwarring over het nieuws dat er wijzigingen zijn met betrekking tot de Rotary ledenspeldjes.
Hier enige verduidelijking. In het kort: draag het speldje dat jij graag draagt.

De wijziging is alleen van toepassing op de Legacy Emblem-ledenpin. Het Legacy-embleem is het oude Rotary-logo dat blauw en goud is.
Verkopers wordt gevraagd alleen ledenspeldjes te verkopen met de huidige Rotary-branding, zoals Masterbrand Signature, Masterbrand Signature Simplified of Mark of Excellence in één kleur.  Zo kunnen ze ook volledig zilveren ledenspeldjes of een volledig goudkleurig ledenspeldje aanbieden.

De enige verandering is dat gelicentieerde leveranciers na 1 november 2024 geen Legacy Emblem-ledenpins meer mogen verkopen.

Het is leden natuurlijk niet verboden om het Legacy Emblem-speldje te blijven dragen.

Leden mogen de pins blijven dragen die ze willen.

Rotary International moedigt leden en clubs aan om over te stappen naar de nieuwe ledenpins, het is geenszins een verplichting.

Draag je speldje met trots, je straalt ermee uit dat je lid bent van een wereldwijde organisatie die lokaal en ver weg de handen uit de mouwen steekt om prachtige projecten te realiseren.

Meer informatie over het juiste logo gebruik vind je in het Brandcenter →

▬▬ Brandcenter ▬▬