PHF uitgereikt aan assistent gouverneurs die afscheid nemen van hun functie.

Rotary onderscheiding (PHF) voor Assistent-Gouverneurs

Tijdens de laatste vergadering van het districtsbestuur (‘Grote Staf’) op 11 juni is afscheid genomen van drie Assistent-Gouverneurs (AG’;s) in district 1560. Gouverneur Bert Meijer sprak lovende woorden en spelde de hoge Rotary onderscheiding bij Tineke Hilgenga (foto rechts), Rob de Nooy en Tonny Grimberg.
Bert prees Tineke Hilgenga voor haar jarenlange inzet en betrokkenheid: ‘Behalve AG ben je ook de motor geweest achter veel projecten, waaronder Shelterbox. Op je aanstaande reis naar Azië zal je zelfs een aantal Rotary projecten bezoeken. Ik wens je een hele mooie reis met veel ontmoetingen!’ Tineke viel een PHF met 1 saffier ten deel.

Tonny Grimberg (foto rechts)  ontving een PHF met twee saffieren. Ook over hem was Bert vol lof: ‘Je hebt je zaken altijd uitstekend voor elkaar, snel en degelijk.
Je denkt mee en draagt praktische ideeën aan zoals: “Pas loslaten als je iemand voor de derde keer hebt gevraagd!” Je enthousiasme inspireerde velen!’ Jan van der Kolk volgt Tonny per 1 juli op als AG van regio 5.  Tonny blijft in het district actief voor Rotary Leerinstituut (RLI).

Rob de Nooij (foto links) ontving een PHF met 1 saffier. Bert: ‘Je hebt laten zien dat een AG een belangrijke factor is in het district en clubs in de regio kan verbinden. Dank voor alles wat je hebt gedaan! Ik waardeer het zeer dat je nog heel even aanblijft totdat in je opvolging is voorzien.’
De scheidend AG’s ontvingen een prachtige bos bloemen als teken van dank.

Bert dankte daarna oud-gouverneur Wim Gerards voor de drie jarige samenwerking: ‘Het was een groot plezier met je te mogen samenwerken. Ik kon altijd op je terugvallen en je wijsheid was mij tot steun.’ Een wijnpakket onderstreepte die waardering.

Er werd tenslotte ook met woorden van dank afscheid genomen van Hans Nillesen als voorzitter van de districtscommissie International en Nieuwe clubs, van Janet Kuiper als voorzitter van de districtscommissie Vocational en van Thomas Snel van Rotaract.

Juni 2024
District Communicatie Commissie (DCC)
Peter Alers