3 TRF Awards in D1560 uitgereikt

Doing good in the World

- Oktober 2024 - Net zoals veel Nederlanders bijdragen aan allerlei hulporganisaties, dragen Rotarians ook bij aan hun eigen organisatie The Rotary Foundation (TRF), hiermee maken ze meer internationale hulpverlening mogelijk. De bijdragen zijn of rechtstreeks/persoonlijk, of via de Rotaryclub met een gezamenlijke jaardonatie.

TRF (The Rotary Foundation) is de wereldwijde goede doelen organisatie van alle Rotaryleden. Het is één van de grootste NGO’s ter wereld, zowel in termen van jaarlijkse begroting (meer dan US $ 260 mln per jaar) als in termen van wereldwijde reikwijdte. TRF kan op wereldschaal projecten  laten uitvoeren die een groot effect geven, zoals de bekende Polio-acties.

TRF maakt gebruik van het uitgebreide netwerk van de Rotarians voor zowel het bijeenbrengen van fondsen als voor het uitvoeren van projecten. Vele Rotarians zijn actief om verspreid over de wereld allerlei serviceprojecten, binnen de afgesproken doelstellingen, op te zetten en tot succesvolle uitvoering te brengen.

Het EREY-initiatief (Every Rotarian, Every Year), waarmee een appèl gedaan wordt op elke Rotarian om US$ 100 per jaar aan de Foundation bij te dragen, vormt de belangrijkste pijler onder de fondsenwerving.
Ieder jaar ontvangen de drie clubs met de hoogste bijdrage per lid een vaantje als dank. Het is aan de gouverneur om dit vaantje te overhandigen.

Op de foto de clubvoorzitters van RC Bergh, RC Deventer-Noord en RC Voorst, die dit vaantje overhandigd kregen van DG Michael Kors.

Alle drie de clubs hebben afgelopen clubjaar per lid ruim boven de $100 bijgedragen, waarvoor een hartelijk dank.