ROTARY-EVENT “BOUWDORP HEERDE” GROOT SUCCES

Heerde- Op 21 en 22 augustus organiseerde Rotaryclub Hattem/Heerde voor de tweede keer het bouwdorp op het Van Meurspark in Heerde. Dit evenement voor basisschoolleerlingen tussen de 6 en 12 jaar was ook dit jaar weer een groot succes.

Rotary Hattem-Heerde organiseert dit evenement afwisselend in Hattem en Heerde en blijkbaar voldoet de club  daarmee aan een behoefte. Zo’n 85 kinderen timmerden er lustig op los en bouwden in die twee dagen de prachtigste hutten. Ook voor de inwendige mens werd goed gezorgd. En als de kinderen het timmeren even zat waren, dan konden ze hun energie ook kwijt in de knutseltenten, of met dansen op muziek, waardoor de stemming er goed in zat.

Natuurlijk ging er wel eens iets mis en verdween er een spijker in iets anders dan een plankje hout, maar ook daar was rekening mee gehouden. Gedurende het hele evenement was er EHBO-hulp ter plekke aanwezig

Aan het eind van het evenement kregen alle deelnemers een prachtige oorkonde mee naar huis. Het samenwerken en spelen leverde zo links en rechts ook mooie vriendschappen op.  Het enige minpuntje??: Té snel voorbij!

Rotaryclub Hattem-Heerde kon dit evenement organiseren dankzij de inzet van haar leden, maar ook dankzij de hulp van de sponsoren Bas IJs en Zo, Eetit, Isaeus,  Kole makelaars, Lagemaat, PLUS  van den Hoven, Tema Process en Vosbergen.