© 2024 Rotary in Nederland.
Alle rechten voorbehouden.

instructies hosts voor downloaden zoom op pc met camerafunctie

I. Instructies voor downloaden ZOOM op desktop (met camerafunctie!), laptop, smartphone of tablet en aanmaken account

II. Hoe beleg ik een ZOOM vergadering? Host functie

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I. Instructies voor downloaden en aanmaken account

Voor desktops/laptops Windows 10

Stap 1: Ga naar ZOOM download center https://zoom.us/download en download ZOOM Client for Meetings

Stap 2: Open ZOOM. Je ziet nu dit plaatje:

E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1582.JPGE:\DCIM\101PHOTO\SAM_1583.JPG

Stap 3: klik op Sign Up Free. Je ziet nu onderstaand plaatje. Vul je geboortedatum in en klik op ‘continu’

E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1584.JPG

Stap 4: Je ziet nu het onderstaand plaatje en vul je mailadres in. Klik daarna op ‘Sign Up’.

E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1586.JPG

Stap 5: Klik daarna op ‘Confirm’.

Stap 6: Je krijgt de mededeling dat een email naar je is gestuurd met een link.

Stap 7: ga naar je mailbox. Je vindt daarin mail met de tekst: ‘Please activate your Zoom account’.

Stap 8: Je ziet daarna het volgende plaatje:

E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1592.JPG

Klik op ‘Activate Account’

Stap 9: ZOOM vraagt nu of je het account voor een school activeert of niet. Zo niet, klik op ‘no’ en daarna op ‘continu’.

Stap 10: Je ziet nu het volgende plaatje. Vul de gevraagde gegevens in en maak een wachtwoord aan. Klik daarna op ‘continu’. Je krijgt daarna een plaatje te zien waarin wordt gevraagd je wachtwoord op te slaan. (Er wordt onder de titel ‘Don’t Zoom Alone’ gevraagd of je anderen wilt uitnodigen een account te maken. Hoef je niets mee te doen als je dat niet wilt.)


E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1594.JPG

Stap 11: Je kunt een test meeting starten als je dat wilt.

E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1598.JPG

Je hebt nu een account bent klaar om als host een vergadering te beleggen! Zie daarvoor II.

Voor Smartphones/tablets (iPhone/iPad/Android Phones/Tablets):

Opmerking: deze stappen zijn vrijwel dezelfde als voor PC, daarom geen plaatjes.

Stap 1: Download ZOOM Cloud Meetings in de App Store of Google Play en volg de instructies.

Stap 2: Klik op Sign Up en volg de instructies (emailadres invullen en wachtwoord) Hiermee maak je een account aan.

Stap 3: Klik up Sign In en volg de instructies (mailadres en wachtwoord)

Je bent nu klaar om als host een vergadering te beleggen.

II. Instructies vergadering beleggen als host. (desktop/laptop Windows, iPhone/iPad, Android Phones/Tablets

Stap 1: Open de ZOOM app. Je ziet nu onderstaand plaatje. (Opm.: bij IOS /Android staat de tijd op de gebruikelijke plaats)

C:\Users\Peter Alers\Pictures\SAM_1550.JPG

Stap 2: Klik op ‘new meeting’. Als je de instructies goed hebt gevolgd, zie je jezelf via de camera. Zo niet, kijk dan onderaan of bovenaan het scherm naar het balkje. Daar zitten pictogrammen waaronder een koptelefoontje, een videocamera en een vakje ‘share screen’.

Er komt een ‘window’ in beeld met de tekst: ‘Join with computer audio’ of ‘Call using internet Audio’ Klik daarop. Je ziet het koptelefoontje veranderen in een microfoon. Dat betekent dat je hoorbaar bent voor anderen. Wil je even niet hoorbaar zijn, klik dan op het microfoonsymbool. Er komt dan een rode streep door. Klik erop en je bent weer hoorbaar.

Een rode streep door het video symbooltje betekent dat je niet zichtbaar bent ook niet op je eigen scherm. Klik daarop en je beeld verschijnt via de camera voor jezelf en anderen.

Stap 3: Klik op de balk onder- of bovenaan op ‘Participants’. Er volgt daarna een scherm (PC Windows) met een knop ‘invite’. Daarna krijg je het volgende scherm te zien:

E:\DCIM\101PHOTO\SAM_1554.JPG

Stap 4: Klik op ‘Email’. Je krijgt nu een scherm waarop je moet kiezen welke mailprogramma je wilt gebruiken. Bij IOS en Android zie je een window met keuze mogelijkheden, waaronder email.

Stap 5: Maak een keuze. Je mailprogramma start op en je ziet een scherm: ‘Please join Zoom meeting in progress’ en een adresbalk. Hier geef je de mailadressen op van degene die je voor de vergadering wil uitnodigen en druk daarna op de blauwe verzendknop of op ‘Stuur’.

Degene die de vergadering bij willen wonen komen in de ‘wachtkamer’. Op je scherm zie je een overzicht daarvan. Druk op ‘admit’ om de aangemelde deelnemers tot de vergadering toe te laten.

Als je zelf niet in beeld komt, kijk dan op de onderste/bovenste balk of je camera uitstaat (rode streep door pictogram) en klik daarop. Je bent nu ook in beeld.

Tip

Het is belangrijk dat de meeting goed verloopt en dat iedereen die iets zeggen wil aan bod kan komen. Om achtergrondgeluid van de deelnemers die niet spreken te beperken, kun je hen vragen hun microfoon op ‘mute’ te zetten. Wie iets wil zeggen kan zichzelf verstaanbaar maken door de knop ‘unmute’ te gebruiken. NB: de host kan zelf ook microfoons aan of uitzetten. Zo zorgen wij er samen voor dat de vergadering succesvol verloopt!

Stap 6: De voorzitter kondigt het eind van de meeting aan. Daarna drukt de host op ‘end meeting’. Daarmee wordt de verbinding met alle deelnemers verbroken.

Veel succes!