xx

Districtscommissie Vocational Service

De Districtscommissie Vocational Service, DCVS is er om clubs een optimale invulling van vocational te kunnen geven zodat Rotarians dienstbaar kunnen zijn vanuit hun beroep.
Dat is dus ìn het beroep (bijvoorbeeld collegae helpen), maar ook beroepsmatige kennis en kunde ter beschikking stellen en discussiëren over de plaats van het beroep in de samenleving.

Wat houdt Vocational Service in?

Ondersteuning

De DCVS helpt clubs die invulling willen geven aan Vocational Service. Wil jij Vocational Service concreet maken, denk dan aan:

• Het organiseren van een avond over ethische dilemma’s
  • Het organiseren van een debatavond/lagerhuisdebat
  • Het organiseren van een beroepenmarkt
  • Het doen van een beroepspraatje
  • Het vertellen van Jouw verhaal: een levensbericht
  • Het organiseren van een bedrijfsbezoek
  • Het helpen van scholen met een ‘scholieren starten bedrijf’-project
  • Het ondersteunen van een goed doel door middel van beroepsmatige kennis
  • laat je agenda spreken: laat leden hun agenda laten doornemen om inzicht te geven in hun dagdagelijkse activiteiten (niet alleen beroep)
  • avondjes van 6/8: bijeenkomen in kleinere groepen om onderwerp meer in detail te bespreken
  • Laat een voordracht verzorgen (via de sprekerspoule)/verzorg een voordracht in de club over wat je praktisch als leden kunt doen aan Vocational Service
  • Vanuit het Landelijk overleg Vocational Service informatie delen over Vocational Service vanuit andere districten. Hier vind je handige documenten die je zelf kunt gebruiken. Via deze link vind je alles.
  • Invulling geven aan duurzaamheid, waarbij de District Duurzaamheid Commissie kan helpen
  • Het doel van Vocational Service versterken: a) Bijdragen aan een duurzame en rechtvaardige samenleving door de wijze waarop je je beroep uitoefent. (Kenmerken daarvoor zijn: ethiek, bevlogenheid en vakmanschap). b) Kweken van kennis, begrip en waardering voor andere beroepen.

Voor informatie

Voor vragen en opmerkingen, kan je altijd terecht bij één van de commissieleden. Hieronder vind je hun namen en clubs, kijk in LeAd voor de contactgegevens:

• Elske van de Fliert, lid bij Scherpenzeel-Woudenberg
  • Erik de Haas, lid bij Gouda-Bloemendaal
  • Nel Sangers, lid bij Zeist
  • Coen Hoencamp, lid bij Huizen-Gooimeer
  • afvaardiging vanuit de gouverneurs (wisselend)