© 2024 Rotary in Nederland.
Alle rechten voorbehouden.
xx

RYLA 2025

Jong, nieuwsgierig business talent, opgelet!

Ben je in de leeftijd van ongeveer 20 tot 26 jaar en heb je kennis van en/of ervaring met management, bijvoorbeeld door jouw studie bedrijfskunde, bestuurskunde of economie? Of heb je ervaring met het besturen van bijvoorbeeld een studentenvereniging? En wil jij jouw leiderschapskwaliteiten (verder) ontwikkelen? Meld je dan nu aan voor het RYLA-event van district 1570!

Dit event is speciaal ontworpen om enthousiaste, jonge mensen zoals jij de kans te geven om in een veilige, zakelijke omgeving, naast je persoonlijke vaardigheden, vooral ook je authentieke menskwaliteiten te ontdekken als leider en teamspeler.

Ervaren Rotary-leden geven graag hun tijd en aandacht aan jou en bieden je zo de mogelijkheid om in een veilige omgeving je persoonlijke kwaliteiten en vaardigheden verder te ontdekken en polijsten.

RYLA heeft tot doel iedere deelnemer kwaliteiten en vaardigheden in zichzelf te laten ontdekken, die overal en altijd in het leven zijn in te zetten, zowel zakelijk als privé. De Rotary-leden gaan je helpen om uit te bloeien tot de unieke en krachtige persoon die je in jouw kern bent!

Wanneer en waar?

In 2025 vindt de RYLA plaats van vrijdag 4 april tot en met zondag 6 april 2025 in Conferentiecentrum Zonheuvel te Doorn.

Hoe werkt het?

Tijdens een managementgame worden de deelnemers in de rol van dagelijks bestuur van een bedrijf geplaatst en geconfronteerd met in- en externe bedrijfsproblematiek. Ethische vraagstukken, persoonlijke dilemma's en actuele ontwikkelingen dwingen de deelnemers een plan te maken, waarbij ze rekening moeten houden met de uiteenlopende eisen van de Ondernemingsraad en de Raad van Bestuur die gevormd worden door Rotary-leden.

De kernelementen van het RYLA 2025-leermodel zijn:

  • Communiceren/inleven/effectief presenteren
  • Samenwerken in een team
  • Omgaan met druk
  • Verantwoordelijkheid nemen
  • Persoonlijk leiderschap: zelf inzicht en reflectie
  • Rekening houden/omgaan met stakeholders.

De deelnemers (profiel en deelnamekosten)

Het weekend is bedoeld voor jong volwassenen die aan het werkende leven gaan beginnen, daarmee net gestart zijn (maximaal 2 jaar werkervaring) of studenten met kennis van en ervaring met management en besturen. We streven ernaar een diverse groep samen te stellen.

Leeftijdsindicatie: circa 20 tot 26 jaar. Voor alle kandidaten geldt dat affiniteit of ervaring met management en besturen sterk tot aanbeveling strekt. Denk aan opvallende extra-curriculaire activiteiten, stages, bestuurdersrollen tijdens studietijd, of werkervaring.

Opleidingsniveau: ROC+, HBO, of WO

Qua man/vrouw verdeling sturen we op 50/50

Wij hopen ook deelnemers te mogen verwelkomen die vanwege hun achtergrond minder snel met dit type ontwikkelingskansen in aanraking komen.

Aan de deelnemers wordt een financiële bijdrage gevraagd van € 100,--, te innen via de sponsorende Rotaryclub. De kosten per club voor het sponsoren van een deelnemer zijn € 550,-. Voor dit bedrag krijgt de deelnemer een verzorgd trainingsweekend inclusief twee overnachtingen. De totaalkosten zijn dus € 650,- per deelnemer.

Wij willen benadrukken dat het leveren van een eigen financiële bijdrage door de deelnemers belangrijk is, omdat dit het commitment om eraan deel te nemen extra vergroot.

Locatie en inschrijving

Het RYLA-weekend van D1570 wordt gehouden in Conferentiecentrum Zonheuvel te Doorn van vrijdag 4 april 17.00 uur tot en met zondag 6 april 2025 13.00 uur. 

De deadline om je aan te melden is 1 februari 2025. De uiterste betaaldatum is 8 februari 2025. Als het geld niet op tijd binnen is, vervalt de inschrijving en daarmee de deelnemersplek. Dus wees er op tijd bij en weet; vol is vol!

En……enthousiast managementtalent, ga je de uitdaging aan? Meld je samen met een Rotaryclub dan nu aan middels onderstaande button. We ontmoeten je graag!

Meld je nu aan: naam | email-adres | telefoonnummer.

Voor vragen kun je mailen naar ryla@rotary-d1570.nl of ella.prins@icloud.com of bellen met Ella Prins op telefoonnummer 06 25 03 41 23. Aanmelden als coach, kijk hier