Rotary Leerinstituut (RLI)

Het Rotary Leerinstituut heeft als doel kennis en inzicht over Rotary bij Rotarians te vergroten. De training die RLI organiseert is in een hybride vorm gegoten.

Dit betekent dat de leerstof digitaal wordt aangeboden, zodat je die geheel in je eigen tempo kunt volgen op de momenten die je zelf kiest.

Thema’s zijn onder meer het opzetten van succesvolle serviceprojecten, PR en communicatie en het vinden en behouden van nieuwe leden. Ook Vocational Service, Youth Service en The Rotary Foundation komen uitgebreid aan de orde.

Ca. 4-5 weken later vindt er een interactieve dag plaats met alle deelnemers uit ons district. Die interactieve dag is vooral bedoeld om zeer interactief met je medecursisten de verdere verdieping te zoeken over alle belangrijke Rotary-thema’s. Deze dag biedt ook de mogelijkheid om meer te weten te komen van en over andere Rotaryclubs.

Met die kennis ga je dan vervolgens in je eigen club aan de slag met een door jou gekozen thema, om nog meer vorm te geven aan je lidmaatschap.

Na ca. 2 maanden is de Reflectie/terugkomdag (halve dag), waarin een uitwisseling plaatsvindt van ervaringen binnen de eigen club, met successen en ondervonden hindernissen.

Rotarians zijn ‘People of Action’. Deze training helpt je daarbij.

Randvoorwaarde voor deelname is wel dat je je vooraf vastlegt voor aanwezigheid bij en input aan beide plenaire dagen.

Meer weten? Kijk op www.rotary-rli.nl en meld je aan!

De trainingen voor 2024-2025 zijn:

Najaar 2024:

• Start introductie Zoom